Show simple item record

dc.contributor.advisorSolmaz, Başak
dc.contributor.authorAslandağ, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:24:38Z
dc.date.available2020-12-29T14:24:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441916
dc.description.abstractBu çalışma; Süper ligde faaliyetlerini sürdüren, Atiker Konyaspor kulübü tarafından yürütülen halkla ilişkiler faaliyetlerinin taraftar memnuniyeti üzerindeki rolünü incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yöntemi olarak, kulübün halkla ilişkiler faaliyetlerinin taraftar üzerindeki rolünü saptamaya yönelik tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmada örneklem olarak ta Türkiye Futbol Federasyonu 2017-2018 sezonunda Süper Toto Süper lig' de yer alan Atiker Konyaspor taraftarları arasından seçilen, (erkek=429, kadın=71) toplamda 500 taraftardan oluşmaktadır.Araştırmanın amacını gerçekleştirebilmek için Selçuk Üniversitesi sağlık Bilimleri Enstitüsünde Celalettin BAYAR' ın Yüksek lisans tezinde kullanmış olduğu 25 madde ve 5 alt boyuttan oluşan ölçek izin alınmış, sorular 23'e indirilmiş ve bazı sorularda da değişiklik yapılmıştır. Araştırmada kullanılan veriler düzenlenen ölçek ve kişisel bilgi formu aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ölçek geliştirme sürecinde izlenmesi gereken kurallara uygun olarak gereken istatistiksel analizler özveri ile yapılmıştır. Verilerin frekans dağılımları yapılmış, katılımcıların Konyaspor kulübü ile ilgili düşüncelerinin merkezi eğilim istatistikleri yapılmıştır. Katılımcıların Konyaspor kulübü ile ilgili düşüncelerinin göstermiş oldukları farklılık için ise Ki-Kare (X2) analizi yapılmıştır ve araştırmada anlamlılık düzeyi için α=0,05 seçilmiştir.Araştırma sonucunda taraftarların, Konyaspor kulübü tarafından yürütülen halkla ilişkiler faaliyetlerinin tanıma-tanıtma, hizmet faaliyeti, kurumsal yönetim, sportif faaliyet sosyal sorumluluk, gibi faaliyetlerinin analizleri yapılmış memnuniyet düzeyleri belirlenmiştir. Ayrıca bu faaliyetlerin yaşa, cinsiyete göre, gelir dağılımına ve medeni durumuna göre de dağılımları incelenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to search the role of the public relations activities that has been carried out by Atiker Konyaspor Club on the fan satisfaction of the Super League. As a method of research, a survey has been used to determine the role of the club's people-related activities on their supporters. The research consists of 500 fans of Atiker Konyaspor who have been selected randomly by Turkey Football Federation in 2017-2018 season Super Toto in the Super League (nmale= 429, n female=71) .In order to accomplish the purpose of the research, the scale consisting of 25 items and 5 subscales used in the Graduate Thesis of Celalettin BAYAR at the Institute of Health Sciences of Selçuk University has been reduced to a total of 23 questions and some questions have been changed. The data used in the research have been collected through a scale and personal information form. In the analysis of the obtained data, the statistical analyzes required in accordance with the rules to be followed in the scale development process have been done with dedication. Frequency distributions of the data have been made, central tendency statistics of the participants' congressional club-related thoughts have been made. Chı-Square (X2) analysis has been conducted to determine the differences in the participants' congressional club thinking, and α = 0.05 has been selected for the level of significance in the study.As a result of the research, the satisfaction level of the public relations activities carried out by Konyaspor Club, where the fans are supporters, has been analyzed and the activities such as recognition-promotion, service activity, corporate governance, sportive activity and social responsibility have been analyzed. In addition, distribution of these activities according to age, sex, income distribution and marital status have been examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleHalkla ilişkiler faaliyetlerinin taraftar memnuniyeti üzerindeki rolü: Atiker Konyaspor Kulübü örneği
dc.title.alternativeThe role of public relations activitieson supperter satisfaction: The case of Atiker Konyaspor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmSupporter
dc.subject.ytmFans satisfaction
dc.subject.ytmSports clubs
dc.subject.ytmFootball
dc.subject.ytmFootball sector
dc.subject.ytmKonyaspor
dc.identifier.yokid10233629
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543307
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess