Show simple item record

dc.contributor.advisorAtan, Uğur
dc.contributor.authorIşik, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T14:23:27Z
dc.date.available2020-12-29T14:23:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441712
dc.description.abstractBu araştırma Facebook'ta yayınlanan reklamlardan yola çıkarak iki amaç doğrultusunda yapılmıştır. Bunlardan birincisi: Facebook'ta yayınlanan reklam postlarının grafik tasarım ilke ve elemanları açısından inceleyerek grafik tasarımcıların daha iyi tasarımlar hazırlamasına yönelik öneriler sunmaktır. Araştırmanın diğer amacı ise: Facebook'ta yayınlanan reklamların kullanıcıların satın alma öncesi ve sonrası davranışlarına olan etkilerini tespit edip, bu tespitler sonucunda markaların satışlarını artırmasına yönelik öneriler sunmaktır.Araştırmada hem nicel hem nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nicel araştırma için anket yöntemi uygulanmıştır. Anket, Konya il merkezinde insan kitlelerinin yoğunlaştığı alanlarda tesadüflük dikkate alınarak yüz yüze 271 kişiye sorularak yapılmıştır. Ankette veriler; kişilerin demografik özellikleriyle Facebook kullanıcılarının satın alma öncesi ve sonrası davranışlarına yönelik sorular ile elde edilmiştir. Toplanan nicel verilerin analizinde belirlenen problemlere yönelik değişkenler arasındaki ilişkinin olup, olmadığını saptamak için parametrik analiz yöntemlerinden `Ki kare` analiz testi uygulanmıştır. Nitel araştırma yöntemi olarak alanında uzman 5 akademisyene 5 markanın ikişer adet Facebook'ta yayınladığı reklam postunu değerlendirmeleri için `Uzman Görüşü-Değerlendirme Formu Ölçeği` hazırlanmıştır.Araştırmanın sonucunda, nicel verilerden yararlanarak Facebook'ta verilen reklamların Facebook kullanıcılarının demografik özelliklerine göre bazılarında anlamlı, bazılarında ise anlamsız ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca nitel verilerden yararlanarak Facebook'ta yayınlanan reklam postlarının grafik tasarım ilke ve elemanlarına göre değerleri tespit edilmiş ve sonuçları tartışılmıştır. Bu bağlamda grafik tasarımcılara Facebook'ta yayınlanan reklam postlarını grafik tasarım ilke ve elemanlarına göre hazırlanmaları ve Facebook kullanıcılarının satın alma öncesi ve sonrası davranışlarına göre markaların satışlarını artırması için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research was carried out for two purposes based on the advertisements published on Facebook. The first of these is to analyze the advertising posts published on Facebook in terms of graphic design principles and elements and to provide suggestions for graphic designers to prepare better designs. The other aim of the research is to determine the effects of advertisements published on Facebook on the behavior of users before and after the purchase, and to make suggestions to increase the sales of brands as a result of these findings.Both quantitative and qualitative research methods were used in the research. Questionnaire method was used for quantitative research. The survey was conducted by asking 271 face-to-face individuals in Konya city center and in areas where human masses were gathered by concidering coincidence. The data in the survey is provided by the demographic characteristics of the users and questions about the behavior of Facebook users before and after the purchase. For the problems determined in the analysis of the collected quantitative data, `chi-square` analysis test, which is one of the parametric analysis methods, was applied to determine whether there is a relationship between the variables. As a qualitative research method, expert opinion-evaluation form scale was prepared for 5 academicians who are experts in their fields to evaluate the advertising posts published by 5 brands on their Facebooks.As a result of the research, it has been found by using quantitative data that the advertisements given on Facebook have some meaningful and some meaningless relationships according to the demographic characteristics of Facebook users. In addition, by using qualitative data, the values of advertising posts published on Facebook according to graphic design principles and elements were determined and the results were discussed. In this context, suggestions were given to graphic designers to prepare advertising posts published on Facebook according to the principles and elements of graphic design and to increase the sales of brands according to the pre and post purchase behaviors of Facebook users.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFacebook`ta yayınlanan reklamların grafik tasarım açısından incelenmesi ve marka ile kullanıcıların satın alma davranışlarına etkisi
dc.title.alternativeExamining the ads published on Facebook in terms of graphic design and their impact on users and brand
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-21
dc.contributor.departmentGrafik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmFacebook
dc.identifier.yokid10253120
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551337
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess