Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnüvar, Şafak
dc.contributor.authorBüyükipekci, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-29T14:23:17Z
dc.date.available2020-12-29T14:23:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441682
dc.description.abstractEkonomik, sosyolojik ve kültürel gelişmeler ile birlikte turizm sektörü de gelişme göstermektedir. Turizm sektörünün gelişmesi ile birlikte alternatif turizm türleri içerisinde yer almakta olan gastronomi turizmi önem kazanmaktadır. Kültürel mirasın ve kültürel kimliğin bir parçası olarak kabul edilen gastronomi turizmi, destinasyon pazarlamasında ziyaretçilerin ilgisini çeken turistik bir ürün olarak belirtilmektedir. Bu açıdan günümüzün en eski kültürlerinden biri olan Türk mutfak kültürü, dünyanın en zengin mutfaklarından birine sahip olması ile dikkat çekmektedir. Mevlevi mutfağı da Türk mutfak kültüründe hem sunum şekli hem de ilk aşçıbaşına verilen rütbe/değer ile öne çıkmaktadır. Ancak, Konya mutfağı kapsamında olan Mevlevi mutfağı turizm açısından tanınması ve tanıtılması yeni yeni şekillenmektedir.Çalışmanın uygulama bölümünde, Konya ilinde yer almakta olan Mevlevi mutfağı sunan turizm işletme belgeli konaklama işletmeleri ile yeme-içme işletmelerinin müşterilerine anket uygulanmıştır. Toplam 285 anket uygulaması yapılan müşterilerin 179'u Mevlevi mutfağı sunan otel işletmesi iken 106'sı ise Mevlevi mutfağı sunan Restoran işletmesidir. İstatistiksel analizler SPSS22 paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, özellikle otel müşterileri ile restoran müşterilerinin Mevlevi mutfağına bakış açıları arasında önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Her iki grup açısından demografik özelliklere göre değerlendirme yapıldığında cinsiyet, eğitim durumu ve Mevlevi mutfağı hakkında bilgi edinme kaynağı açısından Mevlevi mutfağına bakış açısının farklılık oluşturduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractIn addition to economic, sociological and cultural developments, the tourism sector is also developing. With the development of the tourism sector, gastronomy tourism, which is one of the alternative tourism types, is gaining importance. Gastronomy tourism, which is considered as a part of cultural heritage and cultural identity, is stated as a touristic product that attracts the visitors in destination marketing. In this respect, Turkish culinary culture, which is one of the oldest cultures of today, draws attention with its being one of the richest cuisines in the world. Mevlevi cuisine stands out with its presentation style and title / value given to the first chef in the Turkish cuisine culture. However, the recognition and promotion of Mevlevi cuisine, which is within the scope of Konya cuisine, is taking form in terms of tourism, In the application part of the study, questionnare was applied to the customers of accomodation businesses which own tourism operation license and food and beverage businesses offering Mevlevi cuisine in Konya. 179 of the customers who were surveyed were from hotel businesses offering mevlevi cuisines and 106 of the customers were from restaurants offering Mevlevi cuisine. 285 customers were surveyed in total. Statistical analysis were performed with SPSS22 package program. . As a result of the analyzes conducted, significant differences were revealed between viewpoints of Mevlevi cuisine especially of hotel customers and restaurant customers. When the demographic characteristics were evaluated in terms of both groups, significant difference was revealed in the view of Mevlevi cuisine in terms of gender, educational background and source of information about Mevlevi cuisine.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGastronomi turizmi açısından Mevlevi mutfağının Konya turizmine katkısı
dc.title.alternativeThe contribution of Mevlevi cuisine to Konya tourism interms of gastronomy tourism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-20
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCulinary tourism
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmMawlawiyya
dc.subject.ytmHous of Mevlevis
dc.subject.ytmKonya
dc.subject.ytmGastronomy
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmLocal cuisine
dc.subject.ytmTurkish cuisine
dc.identifier.yokid10256732
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552111
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess