Show simple item record

dc.contributor.advisorAltunbaş, Hüseyin
dc.contributor.authorSimavoğlu, Fulya
dc.date.accessioned2020-12-29T14:22:13Z
dc.date.available2020-12-29T14:22:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441489
dc.description.abstractGünümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin artması sonucunda pazarlama ve reklam kampanyalarının en önemli pazarını çocuklar oluşturmaktadır. Çocuklar tarafından bilinen, sevilen ve tercih edilen ürün/hizmetler ailelerin satın alma davranış kararlarına etki etmektedir. Bilişim çağı ile birlikte dünyaya gelen Z jenerasyonunun satın alma davranışı geleneksel tüketici davranışından farklılıklar göstermektedir. Bilgi sistemlerinin ve teknolojisinin gelişmesiyle birlikte Z jenerasyonun teknoloji kabul modelini ne ölçüde benimsediği ve çevrimiçi satın alma davranışına etkisini ele almak gerekmektedir. Bu yeni nesli tüketici olarak anlayabilmek ve onlara hitap edebilmek firmaların pazarlama bileşenleri açısından büyük önem taşımaktadır. Kendi başına birer tüketici olan Z jenerasyonu bireylerinin, reklama bakış açılarını ve çevrimiçi satın alma davranışlarına etki eden faktörlerin ne şekilde ve ne ölçüde etkili olduğunu incelemek gerekmektedir. Bu bağlamda Z jenerasyonu bireylerinin, dijital medya kullanım süreleri, kullandıkları platformlar ve bu platformlarda kanaat önderi sayılan influencer/ youtuberların çevrimiçi satın alma davranışları üzerindeki etkileri incelenmiştir.Çalışmada dijital medya ve dijital medya reklamlarının Z jenerasyonunun çevrimiçi satın alma davranışlarına etkisi üzerine bulgular ortaya konulmuştur. Bu kapsamda Z jenerasyonu tüketicilerinin dijital medya araçlarını kullanımlarında ve dijital medya reklamlarının çevrimiçi satın alma davranışları üzerinde rolü olup olmadığı ortaya çıkartılmıştır.
dc.description.abstractToday, as the result of the increase of information and communication technologies, the most important market of marketing and advertising campaigns are children. The products / services known, preferred and preferred by children affect the buying behavior decisions of families. The purchasing behavior of the generation Z, which is born with the age of information, differs from traditional consumer behavior. With the development of information systems and technology, it is necessary to consider the extent to which the Z generation adopts the technology acceptance model and its impact on the online purchasing behaviors. Being able to understand and address these new generations as consumers is of great importance for the marketing components of companies. It is necessary to examine how and to what extent the Z-generation individuals, who are self-owned consumers, have an impact on advertising and the factors affecting online buying behavior. In this context, the effects of Z generation individuals on digital media usage times, the platforms they use and influencer / youtubers' opinion on the online buying behaviors are considered.In this study, the findings of the effect of digital media ads on the online purchasing behavior of the Z generation have been demonstrated. In this context, it has been tried to find out whether Z generation consumers have a role on the use of digital media tools and online buying behavior of digital media ads.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDijital medya reklamlarının z jenerasyonunun çevrimiçi satın alma davranışları üzerindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of z generation of digital media advertisements on online purchase behaviors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-22
dc.contributor.departmentReklamcılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmElectronic media
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration Z
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10258164
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552286
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineReklamcılık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess