Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Sedat
dc.contributor.authorErsoy, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-29T14:21:51Z
dc.date.available2020-12-29T14:21:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441426
dc.description.abstractİşletmelerin uygulamış olduğu pazarlama faaliyetlerinin başarısı, günümüz rekabet ortamında işletmenin mevcut konumunun belirlenmesinde önemli bir etkendir. Bu nedenle pazarlama faaliyetinde başarıyı elde etmek isteyen işletmeler öncelikle bir pazarlama planı ve stratejisi oluşturmak zorundadır.Gerilla reklamın temeli yaratıcılık ve hayal gücünden oluşmaktadır. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin çok para harcamak yerine zaman ve enerji harcayarak, rekabet ortamında bir yer edinebilmek için kullandığı bir reklam stratejisidir. Gerilla reklamcılıkta yapılması gerekilen ilk şey amacı belirlemek, daha sonrasında ulaşmış olduğumuz amacın ortaya çıkarmış olduğu faydayı ön planda tutmaktır. Hedef kitlenin doğru tespit edilmesi, bu doğru tespit edilen hedef kitleye uygulanılması gerekilenlerin yeterince ön plana çıkarılması, reklamın amacı ve bütçe giderinin şeffaf bir şekilde anlatılması gerekmektedirGünümüzde tüketici kendini gelen mesajlara kapatmak istese de çok fazla reklam mesajıyla karşı karşıya kalmaktadır. Kendi mesajını tüketiciye duyurabilmek için uğraşan firmalar ise doğru iletişim kanalını ve mesajın en etkilisini yaratmak zorundadır. Geleneksel mecralardan uzaklaşan ve bu mecraları kullanmak dışında kendine yeni mecralar arayan bir gerilla reklam gerçeği vardır.
dc.description.abstractSuccess of the marketing activities of the enterprises, In today's competitive environment is an important factor in determining the current location of the enterprise. Therefore, businesses that want to achieve success in marketing First of all, it has to create a marketing plan and strategy.The foundation of guerrilla advertising consists of creativity and imagination. Especially small and medium-sized enterprisesspending a lot of money instead of spending time and energy,is an advertising strategy used to gain a place in the competitive environment.The first thing to be done in guerrilla advertising is to determine the purpose and then we aim to prioritize the benefit that we have achieved. Correct identification of target audience,to the foreground of those who need to be applied correctly to the target audience,the purpose of advertising and budget expenditure should be explained in a transparent manner.Today's consumer wants to close messages, but she is faced with many advertising messages. Companies trying to announce their message to the consumer that it must create the right communication channel and the most effective of the message. There is the reality of a guerrilla advertisement, which is moving away from traditional media and looking for new channels outside of using these channels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama iletişiminde gerilla reklam uygulamaları: (Gıda otomotiv ve sosyal sorumluluk – kamu spotu alanında) yapılan gerilla reklam örneklerinin göstergebilimsel analizi
dc.title.alternativeThe guerilla advertising appliance on marketing relations: (Nutrition avtomation and social responsibility- on the field of survey) the semiotics analysis of the samples of guerilla advertising done
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-21
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmGuerilla advertising
dc.subject.ytmGuerilla marketing
dc.subject.ytmSemiotics
dc.subject.ytmAutomotive sector
dc.subject.ytmFood sector
dc.identifier.yokid10257815
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552173
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess