Yükseköğretimde çokkültürlü eğitim: Akademisyenlerin uluslararası öğrenci tecrübeleri üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Çil, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Tecim, Enes | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:21:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:21:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-08-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441360 | |
dc.description.abstract | Uluslararası öğrenciler üniversitelerde çokkültürlü eğitim ortamını doğurmuş ve bu durumun birincil muhatabı ise akademisyenler olmuştur. Hiçbir eğitimci uluslararası öğrencilere kendi ülkesinde yetişen öğrencilerde kullandığı yöntemleri kullanarak tam anlamıyla başarıya ulaşamayacağı için üniversitelerde çokkültürlü eğitim yöntemlerini bilen ve uygulayabilen akademisyenlerin olması önem taşımaktadır. Bu çalışma, Türkiye yükseköğretiminde çokkültürlü eğitim uygulamalarını akademisyenler açısından incelemiştir. Çalışmanın amacı, üniversitelerde uluslararası öğrenciler için çokkültürlü eğitim imkanını akademisyenlerin perspektifinden sorgulamak olmuştur.Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik/olgubilim desene uygun uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma evreni Selçuk Üniversitesinde görevli olan akademisyenlerdir. Çalışma evreni içerisinden olasılıklı olmayan örneklem yöntemlerinden amaçlı örneklem tekniğine uygun olarak örneklem tercihi yapılmıştır. Araştırmada 26 akademisyen ile görüşülmüştür. Sonuç olarak yükseköğretimde çokkültürlülüğe karşı en sık takınılan tutum akademik, sosyal ve kültürel açıdan desteğe ihtiyacı öğrencileri görmezden gelmek şeklinde olmaktadır. Üniversitede kurumsal bir çokkültürlülük politikasının olmaması akademisyenleri karşılaştıkları sorunlara karşı kendi kişisel politikalarını ve stratejilerini geliştirmeye itmiştir. Bu durum yükseköğretimde standart bir çokkültürlü eğitim metodunun oluşmasının önüne geçmiş, kendiliğinden gelişen, her akademisyene göre değişen bir eğitim yönetimi oluşmasına sebep olmuştur.Anahtar Sözcükler: Çokkültürlü eğitim, uluslararası öğrenciler, yükseköğretim, yükseköğretimde çokkültürlülük, çokkültürlülük, | |
dc.description.abstract | International students' need for multicultural education at the university and the primary addressee of this situation was academicians. Since no educator will be able to achieve full success by using the methods used in the students who grow up in their own country, it is important that there are academics in universities who know and apply multicultural education methods. This study examined multicultural education practices in Turkey's higher education in terms of academicians.The aim of the study was to question the possibility of multicultural education for international students in universities from the perspective of academics.The study was carried out in accordance with the phenomenological design, one of the qualitative research methods. The study population of the research is the academics of Selçuk University. Sampling was chosen in accordance with the purposeful sampling technique which is one of the non-probable sampling methods in the study population. 26 academicians were interviewed. As a result, the most common attitude towards multiculturalism in higher education is to ignore the students who need academic, social and cultural support. The lack of an institutional multicultural policy at the university has led academics to develop their own personal policies and strategies to address the challenges they face. This situation prevented the formation of a standard multicultural education method in higher education, and led to the formation of a self-evolving education management that developed spontaneously and changed according to each academician.Keywords: Multicultural education, international students, higher education, multicultural education in higher education, multiculturalism. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde çokkültürlü eğitim: Akademisyenlerin uluslararası öğrenci tecrübeleri üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | Multicultural education in higher education: A research on international student experiences of academicans | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-04 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | High school | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Multiculturalism | |
dc.subject.ytm | Academicians | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 10245873 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 555340 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |