Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Sedat
dc.contributor.authorÖzdemir Cömert, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-29T14:20:04Z
dc.date.available2020-12-29T14:20:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441112
dc.description.abstractBu araştırmada, Selçuk Üniversitesi'nin İletişim Fakültesi'nde ve diğer fakültele-rinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Nedensel karşılaştırma ve korelasyonel araştırma desenlerine uygun olarak çalışma yürütülmüştür. Selçuk Üniversitesi'nin; İletişim, Tıp, Sağlık Bilimleri ve Diş Hekimliği Fakültelerinde öğrenim gören 494 öğrencinin araş-tırmaya katılımı sağlanmıştır. Yapılan çalışma; araştırma örneklemindeki üniversite öğrencilerinin tamamına yakınının akıllı telefon ve bilgisayara sahip olduğunu, büyük bir oranının ise tablet sahibi olduğunu göstermiştir. Araştırma bulgularına göre, katılımcıların büyük bir oranının; sosyal medyayı akademik bilgi paylaşımı, tüketim amaçlı, kişisel gelişime katkı sağlama, fikir paylaşımında bulunma, yeni teknolojiyi yakalama ve uyum sağlama, yüz yüze iletişime göre kendini daha rahat hissetme durum ve amaçları için kullandıkları görülmüştür. Sağlık alanında eğitim alan öğrencilerin, iletişim alanında eğitim alan öğrencilere göre sosyal medyayı daha etkin bir şekilde kullandıkları belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Sosyal Ağ Siteleri, Sosyal Medya Kullanımı
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the social media usage habits of students studying at the Faculty of Communication and other faculties of Selçuk University. Study was conducted in accordance with causal comparison and correlational research designs. The participation of 494 students in the Faculty of Communication, Medicine, Health Sciences and Dentistry of Selçuk University was included in the study. The rese-arch sample showed that almost all of the university students had smart phones and computers and a large proportion had tablet computers. According to the research fin-dings, It has been seen that a large proportion of the participants use social media to share academic information, consumption purpose, to contribute to personal develop-ment, to share ideas, to capture new technology and to adapt, to make themselves more comfortable than face-to-face communication. It has been determined that students who are studying in the field of health use social media more effectively than students stud-ying in the field of communication.Keywords: Social Media, Social Network Sites, Social Media Useen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSosyal medya kullanımı: Selçuk Üniversitesi öğrencileri üzerine uygulamalı bir çalışma
dc.title.alternativeSocial media use: Application model of Selçuk University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-22
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmCausality
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmInternet use
dc.identifier.yokid10264552
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559029
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess