Show simple item record

dc.contributor.advisorBakan, Ömer
dc.contributor.authorKara, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T14:19:47Z
dc.date.available2020-12-29T14:19:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/441062
dc.description.abstractHalkla İlişkiler, zamanla kurum ve kuruluşlar açısından önem taşımaya başlamıştır. Günümüz iletişim çağında etkili bir yönetim fonksiyonudur. Halkla ilişkiler eğitimi veren kurumlar da aynı doğrultuda önem kazanmışlardır. Halkla ilişkiler günümüzde dünya çapında göz önünde olan bir meslek haline geldiğinden, alanla ilgili eğitim veren kurumlar da öğrenciler açısından gün geçtikçe popüler hale gelmektedir. Halkla ilişkiler eğitimi alacak olan öğrencilerin gözünde bu eğitim kurumlarının tanıtımı, imajı ve itibarı önem arz etmektedir. Kurumların olumlu bir imaj ve itibara sahip olması halkla ilişkiler bölümünü tercih edecek olan öğrencileri de olumlu yönde etkileyecektir. Bu çalışma üniversiteye hazırlanan öğrencilerin halkla ilişkiler eğitimi veren kuruluşları nasıl algıladıklarını, halkla ilişkiler bölümüyle ilgili ne kadar bilgiye sahip olduklarını ve halkla ilişkiler bölümü hakkında ne düşündüklerini ortaya koymaya yöneliktir.Bu amaçla Konya ilinde yer alan eğitim kurumlarında üniversiteye hazırlanan lise son sınıf öğrencileri ile yüz yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya göre; ankete katılan öğrencilerin halkla ilişkiler birimi hakkında en fazla internetten bilgi edindikleri ve çevrelerinde halkla ilişkiler bölümünde eğitim gören veya halkla ilişkiler alanında çalışan tanıdıkları olduğu belirlenmiştir. Fakat öğrencilerin büyük bir kısmı için halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü ilk tercihleri arasında yer almamaktadır.Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, İmaj, Halkla İlişkiler Eğitimi
dc.description.abstractPublic Relations has become important in terms of institutions and organizations over time. It has become an effective management function in today's communication age. Public relations education institutions have gained importance in the same direction. As public relations have become a world-class profession today, the institutions providing education about the field are becoming more popular with students. The promotion, image and reputation of these educational institutions have importance in the eyes of the students who will take public relations education. The positive image and reputation of the institutions will positively affect the students who will prefer the public relations department.This study aims to show how the students who are preparing for the university perceive public relations education institutions, how much knowledge they have about the public relations department and what they think about the public relations department.For this purpose, face-to-face surveys were conducted with high school senior students who were prepared for university education in the secondary education institutions in Konya. According to the research; It was determined that the students who participated in the survey had the most information about the public relations unit from the internet and they had acquaintances who were studying in the public relations department or working in the field of public relations. However, for most of the students, public relations and publicity departments are not among the first choices.Keywords: Public Relations, Image, Public Relations Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titleÜniversiteye giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin gözünde halkla ilişkiler eğitimi veren bölümlerin imajı
dc.title.alternativeThe image of departments providing education in the field of public relations in the eyes of students preparing for university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10262996
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569180
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess