Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirsel, Mustafa Tahir
dc.contributor.authorSanati, Soulmaz
dc.date.accessioned2020-12-29T14:17:10Z
dc.date.available2020-12-29T14:17:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/440631
dc.description.abstractSon yıllarda örgüt kültürü ve kurumsal itibar kavramı günümüz işletmeleri için giderek önem kazanmaktadır. Kurumsal itibar, örgütün çevresinin, örgüte dair varsayımlar ve düşüncelerin toplamıdır. Örgüt kültürü, örgüt birliği ve dış uyum ile ilgili sorunları çözmek için geliştirilen örgütsel varsayımlar ve inançların bir toplamı olarak kabul edilir. Kurumsal itibar kavramı ise, tüm paydaşların kuruma karşı algı ve görüşleri ile ilgilidir. Bu kavram, görece daha yeni bir çalışma alanı olarak doğmuş, küreselleşme ve rekabetin artması ile gittikçe daha fazla önemsenmeye başlanmıştır.Bu araştırmanın amacı, örgüt kültürünün algılanan kurumsal itibar üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu doğrultuda, çalışmanın ilk iki bölümünde sırasıyla örgüt kültürü ve kurumsal itibar konularında teorik birer çerçeve ortaya konulmaya çalışılmıştır. Son bölümde ise görgül bir araştırmaya yer verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yüz yüze anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Adana ilinde faaliyet gösteren bir kamu hastanesi yönetici ve çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, basit tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilmiş 322 hastane çalışanı ile sınırlandırılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS 22 paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, t testi, Anova testi ve korelasyon testlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, örgüt kültürünün alt boyutları ile algılanan kurumsal itibarın alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Diğer bir ifade ile çalışanların örgüt kültürünü benimseme düzeyleri arttıkça, algılanan kurumsal itibarında arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn recent years, the concept of organizational culture and corporate reputation has become increasingly important for today's businesses. Corporate reputation is the sum of the organization's environment, its assumptions and thoughts about the organization. Organizational culture is considered as a sum of organizational assumptions and beliefs developed to solve problems related to organizational unity and external cohesion. The concept of corporate reputation is related to the perceptions and opinions of all stake holders towards the organization. This concept was born as a relatively new field of study, and as globalization and competition increased, it became increasingly important. The aim of this study is to investigate the effect of organizational culture on perceived corporate reputation. In this direction, in the first two chapters of the study, a theoretical framework on organizational culture and corporate reputation is tried to be put forward respectively. In the last section, the research of the study was given. In the research, face to face survey technique was used as data collection tool. The population of the research consisted of managers and employees of an public hospital operating in Adana Province. The sample of the study was limited to 322 hospital employees selected by simple random sampling method. The data obtained from the scales were coded and analyzed with SPSS 22 package program on computer. Descriptive statistics, t test, Anova test and correlation tests were utilized to analyze the data. According to the findings of the study, significant and positive relationships were found between the sub-dimensions of organizational culture and the sub-dimensions of perceived corporate reputation. In other words, as the level of adoption of organizational culture by the employees increases, perceived corporate reputation increases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgüt kültürünün algılanan kurumsal itibar üzerine etkisi: Bir kamu hastanesinde araştırma
dc.title.alternativeThe effect of organizational culture on perceived corporate reputation:Research in a public hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276346
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584624
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess