Show simple item record

dc.contributor.advisorErsöz Uzar, Nihan Semen
dc.contributor.authorSoylu, Ümmühan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:16:23Z
dc.date.available2020-12-29T14:16:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/440511
dc.description.abstractGünümüzde Konya'da üretim yapan nakış işletmeleri tarafından uygulanan yönetim sistemlerinin özünde nihai hedef olarak kaliteli ve verimli bir süreç yönetimi yatmaktadır. Ancak Konya'da ne yazık ki bu hedefler doğrultusunda üretim yapan firma sayısı yok denecek kadar azdır. Bu nedenle Konya bu sektörde işveren de işçi de bu durumdan muzdariptir.Uluslararası rekabet ve müşteri tatminine önem verilmesi, kalite tanımının üretici yerine müşteri odaklı olmasına ve bu nedenle ürüne katma değer sağlayacak süreçlerin minimum zaman gerektirip maksimum fayda sağlayacak şekilde tasarlanmasını zorunlu kılmaktadır.Bu çalışma ile Konya Merkezinde Bulunan Nakış İşletmelerin Üretim Süreçlerinin Analizi ile ilgi sektör de kaliteli üretimin gerçekleşmesi için ele alınan Üretim Süreçlerinin verimliliğinin ölçülmesi ve arttırılması amacıyla üretim kademelerine ne gibi iyileştirmeler yapılması gerektiği gözlemlenmeye çalışılmıştır. Bu sayede firmanın üretim verimliliğinin arttırılması için çeşitli öneriler sunulmuştur. Çalışma, Konya da nakış sektöründe üretim yapan firmaların ulusal ve uluslar arası firmalar ile rekabet edebilme, dünya standartlarına uygun üretim yapılması, markalaşma ve katma değerin arttırılması için araştırılmıştır.
dc.description.abstractAt the core of the management systems applied by the embroidery enterprises manufacturing in Konya, the quality and efficient process management is considered the ultimate goal today. However, unfortunately in Konya, there are not enough companies to produce in the direction of these targets. Because of this reason, Konya employers and workers in this sector suffer from this situation. Giving importance to international competition and customer satisfaction necessitates that the definition of quality is customer oriented rather than producer and therefore processes that provide added value to the product should be designed to provide minimum time and maximum benefit. With this study, it has been aimed to observe what improvements should be made to the production stages in order to measure and increase the productivity of the production processes handled in order to realize quality production in the sector with the analysis of the production processes of the sight enterprises located in the center of Konya. These observations were evaluated numerically using the The study has aimed to contribute to the literature because it is a rare study in dicipline that companies producing in the embroidery sector in Konya have been searched for to compete with national and international companies, to make production in accordance with world standards, to increase branding and added valueen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.titleKonya merkezinde bulunan nakış işletmelerinin üretim süreçlerinin analizi
dc.title.alternativeAnaaltsis of production processes of mbroidery companies in Konya center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-23
dc.contributor.departmentTasarım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10275562
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570985
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineTasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess