Show simple item record

dc.contributor.advisorTepeli, Kezban
dc.contributor.authorYüzbaşioğlu, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:16:20Z
dc.date.available2020-12-29T14:16:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/440503
dc.description.abstractBu araştırmada Küçük Çocuklar İçin Büyük Matematik Eğitim Programı - KÇBMEP (Big Math For Little Kids)'nın 36-48 aylık çocukların matematik becerisine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Konya ilinde Milli Eğitime bağlı iki farklı okul öncesi eğitim kurumundaki 36-48 aylık, normal gelişim gösteren çocuklar katılmışlardır. Araştırmada 15'i deney grubu, 15'i ise kontrol grubuna atanmış 30 çocukla çalışılmıştır. Bu araştırmanın bağımsız değişkeni 36-48 aylık okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklara verilen Big Math for Little Kids (Küçük Çocuklara Büyük Matematik) isimli matematik eğitim programıdır. Bağımlı değişkeni ise matematik becerileridir. Araştırma bağımsız değişkenin bağımlı değişkeni etkileyip etkilemediğini ortaya koyacak şekilde desenlenmiştir. Bu araştırmada yarı deneysel modellerden eşitlenmemiş kontrol gruplu model ile çalışılmıştır. Çalışmanın başında hem kontrol grubuna hem de deney grubuna öntest olarak Tema 3-A Matematik Yetenek Testi uygulanmıştır. Deney grubunu oluşturan çocuklara verilen 16 haftalık eğitimin ardından hem deney hem de kontrol grubuna sontest olarak TEMA 3-B Matematik Yetenek Testi uygulanmıştır. Araştırmada izleme testi olarak TEMA 3-A Matematik Yetenek Testi ise sontest uygulamasının ardından bir ay sonra deney grubunu oluşturan çocuklara uygulanmıştır. Elde edilen veriler nonparametrik testlerden Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubundaki çocuklar erken matematik becerilerini değerlendiren testlerde kontrol grubunu oluşturan çocuklara göre daha başarılı olmuşlardır (p<.05). Sonuç olarak KÇBMEP' nin 36-48 aylık çocukların matematik beceri gelişiminde etkili olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the effects of the Big Math For Little Kids Program on 36-48 months old children in term of gaining mathematical ability. The study included 36-48 months-old children who are normally developing and attending to two different kindergartens in the province of Konya during the 2017-2018 academic year. The study group consisted of 30 children (15 of them in experimental group and 15 in the control group).The independent variable of this research is the mathematics education program named as `Big Math for Little Kids` and the dependent variable is children's mathematical skills. The study was designed to demonstrate whether the independent variable affects the dependent variable. In this study, an unequalized control group model of experimental models was performed. At the beginning of the study, TEMA 3-A Math Ability Test was applied to both the control and experimental groups in order to obtain pretest scores. Following the 16-week-training, TEMA 3-B was applied to children who formed both the experimental and the control groups in order to obtain posttest results. The follow-up test was applied to children who formed the experimental group one month after the post-test. The data were analyzed by Mann-Whitney U and Wilcoxon tests. As a result of the research, the children in the experimental group were found to be more successful than their early math skills (p<.05). Moreover, it has been found that Big Math for Little Kids Program is effective in the development of mathematics skills of 36-48 months old children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKüçük çocuklar için büyük matematik (Bıg Math For Lıttle Kıds) eğitim programının 36-48 aylık çocukların matematik becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of Big Math For Little Kids Program's effect on 36-48 month old children's mathematical skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10291491
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594303
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess