Show simple item record

dc.contributor.advisorArat, Tugay
dc.contributor.authorKazan, İmran
dc.date.accessioned2020-12-29T14:15:41Z
dc.date.available2020-12-29T14:15:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/440400
dc.description.abstractTeknoloji her geçen gün hızlı bir şekilde gelişmekte ve değişmektedir. Gelişen teknolojiler; bilgisayarların, tabletlerin, akıllı telefonların, çok boyutlu görüntü almayı sağlayan yeni nesil cihazların ve bunlarla beraber çalışan programların ve uygulamaların geliştirilmesine sağlamaktadır. Bu cihazlar, program ve uygulamalar sayesinde sanal dünya oluşturma fikri doğmuş ve çok geçmeden oluşturulan sanallık yerini sanallık-gerçeklik karışımı bir teknolojiye bırakmaya başlamıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinde artırılmış gerçeklik ismiyle anılan bu sanallık-gerçeklik sentezi ortamlar ve onların uygulamaları birçok sektörde kullanılmaktadır. Bu sektörlerden önemli biri de turizm sektörüdür. Günümüzde artırılmış gerçeklik uygulamaları turizmin çeşitli alanlarında kullanım alanı bulmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin son yeniliklerinden olan artırılmış gerçeklik uygulamalarının kültürel miras için kullanılması sayesinde kültürel miras öğelerinin daha iyi korunmasını sağlamaktadır. Müze ve sergi salonlarında kullanılması ise turistlere zengin bir gezi deneyimi sunmaktadır. Onlara kolay bir şekilde bilgi edinebilme imkânı vermektedir. Ayrıca turist rehberleri turları esnasında artırılmış gerçeklik uygulamalarını kullanarak turistler için daha farklı ve akılda kalıcı bir tur deneyimi sunarken, mesleki açıdan da kendilerini daha donanımlı hissetmektedirler. Artırılmış gerçeklik uygulamalarının turizm sektöründe kullanılması turist rehberleri tarafından daha fazla tercih edilmesi ile orantılı olacağından, bu çalışmada turist rehberlerinin artırılmış gerçeklik konusundaki farkındalık düzeyleri ve bu uygulamaların kullanılmasına yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümünde, turizm kavramına değinilmekte, ardından turizmin teknoloji ile ilişkisi anlatılmaktadır. İkinci bölümde, artırılmış gerçeklik kavramı, tarihçesi, kullanılan çevre birimleri ve kullanım alanlarına yer verilmektedir. Üçüncü bölüm artırılmış gerçekliğin turizm ile ilişkisine, dünyada ve Türkiye'de turizm sektöründe artırılmış gerçeklik örneklerine, turizmde kullanılmasındaki avantaj ve karşılaşılan güçlüklere yer vermektedir. Dördüncü bölüm, turist rehberlerinin artırılmış gerçeklik konusundaki tutumlarını belirlemek üzere anket tekniği ile yapılan araştırmayı içermektedir.
dc.description.abstractTechnology is developing and changing day by day very rapidly. Developing technologies enable the development of computers, tablets, smart phones, new generation devices that provide multi-dimensional image acquisition and the programs and applications that work with them. Thanks to these devices, programs and applications, the idea of creating a virtual world was born and soon the virtuality created was replaced by a mixture of virtuality and reality. These virtuality-reality synthesis environments, referred to as augmented reality in information and communication technologies, are used in environments and their applications in many sectors. One of these important sectors is the tourism sector. Today, augmented reality applications are used in various fields of tourism.The use of augmented reality applications, one of the latest innovations in information and communication technologies, for cultural heritage provides better protection of cultural heritage elements. The usage of augmented reality in museums and exhibition halls offers tourists a rich sightseeing experience. It gives them the opportunity to obtain information easily. In addition, tourist guides use augmented reality applications during their tours to provide a different and memorable tour experience for tourists while they feel more professionally equipped.Since the use of augmented reality applications in the tourism sector will be proportional to the fact that tourist guides are more preferred; the aim of this study is to determine the awareness levels of the tourist guides on the augmented reality and their attitudes towards the use of these applications.The study consists of four parts. In the first part, the concept of tourism is mentioned and then the relationship between tourism and technology is explained. In the second part, the concept of augmented reality, its history, the peripherals used and its usage areas are given. The third chapter in the relations with the augmented reality of tourism in the world and in Turkey increased in the tourism sector examples of reality, as well as their advantages and difficulties encountered in the use of tourism. The fourth section includes the survey technique to determine the attitudes of tourist guides about augmented reality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizmde artırılmış gerçeklik kullanımı
dc.title.alternativeThe usage of augmented reality in tourism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentSeyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10299311
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593594
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess