Search
Now showing items 1-10 of 24
Yeni çağ yeni medya ve mahremiyetin yeni sınırları
(2019-02-06)
Yeni medyanın uzantısı olan sosyal ağ siteleri bir iletişim tarzı olarak her yaş grubunda yaygın biçimde kullanılmaktadır. Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler neticesinde insanlar zaman ve mekan kısıtlaması ...
Türkiyede değişen kültürel değerlerin reklama yansıması: Televizyon reklamları üzerine bir içerik analizi
(2020-11-30)
Bir ülkenin kültürü, o ülkenin sosyoekonomik koşullarının etkisi altında oluşmaktadır.Benzer biçimde sosyoekonomik koşullar da kültürden etkilenmektedir. Türkiye'de 1980sonrası yaşanan siyasi gelişmeler de ülkede hem ...
Bedene müdahalenin bir yolu olarak moda ve medyada sunulan beden algısı
(2018-08-06)
Çalışma kapsamında 2011 yılı temmuz-aralık ayları arasında yayınlanan Cosmopolitan ve Âlâ dergilerinin reklam ve moda sayfaları incelenmiştir. İlgili sayfalarda bedenin nasıl idealize edildiği ve kapitalist-patriarkal ...
Popüler kültür ürünü olarak yerli durum komedilerinin dil ekseninde incelenmesi: Türk Malı dizisi
(2018-08-06)
Popüler Kültür Ürünü Olarak ?Yerli Durum Komedilerinin Dil Ekseninde İncelenmesi: Türk Malı Dizisi? isimli yüksek lisans tezi, durum komedisi türündeki bazı yapımların senaryosunda kullanılan Türk dili hatalarını ve ...
Medya aracılığıyla popüler kültürün aktarılmasında toplumsal değişkenlerin rolü
(2018-08-06)
Popüler kültür alanı, kitle iletisim araçlarının toplumsal hayata nüfuzu arttıkçaakademik arastırmaların da yogunlastıgı bir ilgi çekici alan haline gelmistir. ÖzellikleTürkiye'de son zamanlarda popüler kültür ürünleri ...
Kültürlerarası iletişim: Mardin`de yaşayan altkültür grubu Süryanilerin ulusal kültürle olan iletişimi
(2020-05-27)
Kültürlerarası iletişim farklı kültürleri ve bu kültürlerin üyeleri arasında gerçekleşen iletişimi ve etkileşimi inceleyen bir alandır. Bu çalışmada, Mardin-Midyat'ta yaşayan altkültür grubu Süryanilerin ulusal kültürle ...
Dijital boş zaman deneyiminin kuşaklar bağlamında karşılaştırmalı analizi
(2023)
Bu araştırmanın amacı farklı teknoloji, çalışma ve boş zaman kültüründe yetişen kuşakların bugün dijital boş zaman olarak adlandırılan yeni boş zaman çağında nasıl bir dijital boş zaman deneyimine sahip olduğunun ...
Evlilik sitesi kullanıcılarının karakteristikleri ve kullanım motivasyonları
(2018-08-06)
Dünyanın her tarafındaki bilgisayarların birbirine bağlanmasını sağlayan, küresel bir iletişim aracı olarak toplumsal değişimlere neden olan internet, son yıllarda hızlı bir gelişme göstermiştir. Teknolojik gelişmelere ...
İnternet,online oyun ve bağımlılık
(2019-04-19)
İnsanoğlu yaşadığı zaman dilimi içerisinde geçirdiği yenilikler sayesinde değişimlere uğramaktadır. Özellikle başat faktör olarak hayatımızın her alanına dahil ettiğimiz `internetin` bu değişimde payı büyüktür. İnternet ...
İnternet gazeteciliğinin Mcdonaldlaşması
(2020-11-16)
Amerikalı sosyolog George Ritzer'ın geliştirdiği McDonaldlaşma kuramı, Amerikan fast food zinciri McDonald's'a ait modelin etkisinin gıda restoranlarını aşarak toplum hayatının neredeyse bütün noktalarına ...