Show simple item record

dc.contributor.advisorBaybal, Mustafa Sami
dc.contributor.authorUluğ, Sadiye
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:40Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:40Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439155
dc.description.abstractTaklit ve özdeşleşme, doğduğu andan itibaren çocuğun karakterinin ve dini hayatının şekillenmesinde önemli bir yere sahiptir. Çocuk kendine örnek seçtiği kişilerin, din? inançlarını, ibadet şekillerini, davranış ve düşüncelerini taklit ederek öğrenir. Öğrendiklerini tekrarladıkça alışkanlık kazanır ve zamanla bu alışkanlıkları benimseyerek yaşam tarzı haline getirir. Bu sebeple model olan kişinin çocuğun hayatındaki önemi oldukça büyüktür.Çocuğun hayatını şekillendirmede son derece etkili olan taklit ve özdeşleşme konusu çalışmamızın temelini oluşturmaktadır. Taklit ve özdeşleşme kavramları, tanımları, psikolojik ve sosyal boyutlarıyla ele alınmıştır. Ayrıca çocuğun din eğitiminde ailenin önemi ve ailede verilecek din eğitiminde uyulması gereken prensipler çalışmamızda ele alınmıştır. Ayrıca çocuğun din eğitiminde sosyal çevrenin ve kitle iletişim araçlarının olumlu veya olumsuz etkilerine de tezimizde yer verilmiştir.Çalışmamızın amacı, çocuğun şahsiyetinin oluşmasında önemli bir yeri olan taklit ve özdeşleşme davranışlarını ve bu süreci etkileyen iç ve dış faktörleri tüm yönleriyle ele almaktır.Çalışmamız hazırlanırken kaynak tarama yöntemi kullanılmıştır. Ağırlıklı olarak Din Eğitimi, Din Psikolojisi ve Çocuk Psikolojisi alanındaki eserler ve bu alanda otorite olarak görülen kişilerin araştırmaları kullanılmıştır.Çocuğun yetiştirilmesi sürecinde etrafında bulunan her türlü uyarıcı onun hayatında bir yer edinir. Ebeveynler, akrabalar, arkadaşlar, eğitimciler ve kitle iletişim araçları, çocuğun yaşamı boyunca ona davranış örnekleri sunar ve onun için bir model olurlar. Bu sebeple çocuğun din eğitiminde başarılı olmak isteyen anne-baba ve eğitimcilerin bu faktörlerin çocuğun hayatındaki yerini kavrayarak, çocuğa verilecek din eğitimi hususunda daha bilinçli olmaları gerekmektedir
dc.description.abstractImitation and identification with the character of the child from the moment he was born and has an important role in shaping the religious life. Children's self-selected sample of individuals, religious beliefs, forms of worship, learn by mimicking the behavior and thoughts. A habit of repeating the patterns of wins and internalizing what they have learned over time that makes your life style. For this reason, the person from whom the child's life, the importance of the model is quite large.Imitation and identification with the child's life is extremely effective in shaping the basis of the study. Imitation and identification with the concepts, definitions, psychological and social aspects are discussed. The importance of the family and the child's religious education, religious education must be complied with the principles given in the family study are discussed. In addition, the child's religious education, social environment and a positive or negative effects of mass media are included in the thesis.The aim of our study, imitation and identification with the child's behavior is important in the formation of his personality and influence of this process is to handle all aspects of internal and external factors.This study used screening method for preparing the source. Mainly Religious Education, Religion, Psychology and Child Psychology and works in the field of research in this area was used as an authority in the people. is to handle all aspects.Around the process of raising a child with a place in his life acquires any stimulant. Parents, relatives, friends, educators and the mass media, throughout the child's life provides examples of her behavior and become a model for him. For this reason, the child's religious education, parents and educators who want to be successful in life, the location of the child's understanding of these factors, they are more informed regard to religious education should be given to the child.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuğun din eğitiminde taklit ve özdeşleşme
dc.title.alternativeImitation and identification with the child?s religious education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIdentification
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmWorship
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmImitate
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid388308
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278647
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess