İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi V. Sınıf Ders Kitabının Gagne`nin öğretim ilkelerine göre içerik açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Şahin, Adem | |
dc.contributor.author | Gündüz, Muhammed Muhdi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:39Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439151 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim V. sınıf DKAB (Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi) ders kitapları Gagne'nin öğretim ilkeleri açısından içerik yönüyle incelenmiştir.Örneklemi oluşturan V. sınıf DKAB ders kitaplarındaki her bir öğrenme alanı Gagne'nin öğretim ilkelerine göre incelenmiştir. Yapılan araştırmada ders kitaplarının biçimsel-içerik açısından önceden de incelendiği, fakat bunların önceki programa uygun olarak hazırlanan ders kitapları olduğu görülmektedir. Bu anlamda bu araştırmanın bu alandaki boşluğu dolduracağı düşünülmektedir.Araştırmada incelenen DKAB ders kitaplarının büyük ölçüde Gagne'nin öğretim ilkelerine uygun olarak hazırlandığı görülmektedir. Öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için âyet, hadis, şiir, hikâyecikler gibi etkinliklerden yararlanılmıştır. Öğrencileri dersin kazanımlarından haberdar etmek için herhangi bir etkinliğe yer verilmediği, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin görsel-sözel zekâ türleri arasında kaldığı görülmektedir. `Ünitemizi Değerlendirelim' etkinliğinde yer alan soruların nasıl çözüleceğini gösteren yönergeler açısından eksiktir. | |
dc.description.abstract | Vth class in primary schools Culture Moral Information Gagne's class textbooks for teaching the principles examined in terms of content.By sample 5 th class Culture Moral Information textbook learning classes for each area according to the principles of teaching Gagne's investigated. In a survey of textbooks have been examined previously in terms of formal-content, but they are prepared in accordance with the previous program is seen as textbooks. In this sense, this research will fill a gap in this area is thought.Study examined the textbooks largely Culture Moral Information Gagne'nin are prepared in accordance with the principles of teaching. To be informed of the course students gain in any activity not included, the effectiveness of the textbooks, visual-verbal intelligence was observed among the stay. 'We prepare the unit' event in question predominantly 'cognitive memory' type of questions that are not included in other kinds of questions. 'S assessment of our units' activities in the field of measurement and evaluation of the traditional type of questions asked that an alternative measurement-evaluation or no type questions are given very little space. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi V. Sınıf Ders Kitabının Gagne`nin öğretim ilkelerine göre içerik açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Vth class in primary schools Culture Moral Information Gagne's class textbooks for teaching the principles examined in terms of content | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.subject.ytm | Moral knowledge | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Gagne, Robert | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 386640 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278649 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |