XVIII. yüzyılda Osmanlı Devletinde eğitim ve öğretim faaliyetleri
dc.contributor.advisor | Gülcan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yoluk, Mehmet Emin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:34Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439127 | |
dc.description.abstract | Devletler eğitim sistemlerini oluştururken hiç kuşkusuz geçmişin birikimlerini gözden geçirirler. Eğitim sistemimize ait müfredatlar oluşturulurken de eğitim tarihimiz içerisindeki benzer uygulamaları bir kez daha göz önünde bulundurmak zorundayız. Osmanlı Devleti'nin üç kıta üzerinde egemen oluşunda, zamanına göre ileri bir seviyede olan eğitim sisteminin katkısı çok büyüktür. Bu nedenle Osmanlı Devleti'nin eğitim-öğretim alanındaki uygulamaları ve bu alanda yaptığı yenilik ve iyileştirmeler dikkatle incelenmelidir.?XVIII. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri? konulu bu araştırma ile bu yüzyıla kadar Osmanlı Devleti'nde geleneksel eğitim sistemine değinilmiş, Osmanlı medreselerinin teşkilat yapısı ele alınmış, eğitim-öğretim faaliyetlerine yer verilmiştir. Araştırmanın asıl konusu olana XVIII. yüzyıldaki eğitim alanındaki gelişmeler; ?XVIII. Yüzyılda Klasik Eğitim-Öğretim Kurumları, XVIII. Yüzyılın İlk Yarısında Eğitim-Öğretim Alanında Yapılan İlk Yenilikler? ve ?Yenileşme Döneminin Başlangıcından (1773) XVIII. Yüzyılın Sonuna Kadar Eğitim-Öğretim Faaliyetleri? olmak üzere incelenmiştir. V. ve VI. Bölümler de ise; ?XVIII. Yüzyılda Özel Okullar, XVIII. Yüzyıl Sonrası Eğitim-Öğretim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış? ile araştırmaya son verilmiştir.Bu yüzyıl Osmanlı Devleti´nde birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da ilk ve köklü yeniliklerin yapıldığı bir yüzyıl olmuştur. XVIII. yüzyılın başlangıcından itibaren açılan çağdaş eğitim kurumlarının çoğunu askeri okullar oluşturmuş; fakat yeni programları, metotları, ders araçları, öğretmen ve öğrencileriyle sivil eğitim reformuna bir başlangıç ve ortam meydana getirilmiştir. Sivil eğitim alanında yapılan reformlar ise ilk denemeler olarak kendilerinden sonrakilere temel oluşturmuştur. | |
dc.description.abstract | Goverments, while establishing the educational systems; unsuspiciously they scan the history accumulation. We have to pay attention to the similar applications in our history education while we are establishing our curriculum belongings to our education system. As Ottomman Empire being sovereign on three continents is the result of the contribution of its high level education system. Because of this reason Ottomman Empire?s the application on education system and newness and improvement on this subject must be examined carefully.In the research ?Educational Activities in Ottomman Empire in the eighteenth century? traditional education system of Ottomman Empire is touched, the curriculum of the Ottoman Medresse are examined, educational activities are given place. The development of the eighteenth century education being the main subject of the research was examined by seperating into two parts:-From the begining of eighteenth century to the begining of the newness (1773) on education.-From the begining of the improvement term to the end of the eighteenth century educational activities.This century had been the century of first and radical newnesses as it was in many areas in Ottomman Empire. After the begining of eighteenth century most of the modern schools were military schools. But their new program, methods educational instruments, teacher and students caused to the begining of civilian educational reform. Reforms of civilian educational area was the main basis to the further reforms as being the first attemtions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | XVIII. yüzyılda Osmanlı Devletinde eğitim ve öğretim faaliyetleri | |
dc.title.alternative | Educational activities in Ottomman Empire in the eighteenth century | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | 18. century | |
dc.subject.ytm | Ottoman State | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.identifier.yokid | 385890 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278685 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |