Türkiye`de ilköğretim hayat bilgisi dersi programı değişiklikler, düzenlemeler, güncellemeler
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Durmuş | |
dc.contributor.author | Güven, Mustafa Muhammet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:32Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439115 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Türkiye'de Cumhuriyet Döneminden itibaren düzenlenen Hayat Bilgisi programları incelenmiştir. Çalışmada önce hayat bilgisi dersi açıklanmış, bu açıklamadan sonra hayat bilgisi dersinin özellikleri anlatılmıştır.Çalışmanın devamında dersin tarih içinde aldığı seyir verilmiştir. Cumhuriyet öncesi dönemdeki hayat bilgisi dersiyle ilgili açıklamaların yapıldığı bu bölümden sonra asıl konuyu oluşturan hayat bilgisi programlarının incelenmesine geçilmiştir.1924 yılından itibaren programlar ele alınmış konular ve üniteler verilmiş, amaçlar ve açıklamalar da bu kısımda aktarılmıştır. Ardından 2005 Hayat Bilgisi dersi programı incelenerek ayrıntılı bir biçimde bu bölümde aktarılmıştır. Bölümün sonunda ise programda yapılan değişiklikler verilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, Social Studies Curriculum set from Republic Period in Turkey has been examined. In this study, firstly the social studies course has been explained and properties of social studies have been described after this explanation.In the continuity of study, process of course taken in history has been given. After this part where an explanation is provided regarding the social studies in the pre-republic period, investigation of social studies curriculum which constitutes the main topic is passed on.Programs since 1924 have been discussed and units have been given and purposes and explanations are denoted in this part. Then, 2005 Social Studies Curriculum was examined and denoted in detail in this part. Modifications in program are mentioned at the end of part. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de ilköğretim hayat bilgisi dersi programı değişiklikler, düzenlemeler, güncellemeler | |
dc.title.alternative | Elementary education social studies curriculum in Turkey modifications, corrections, updating | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Life science lesson | |
dc.subject.ytm | Actuality | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Arrangement | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 384860 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278632 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |