Show simple item record

dc.contributor.advisorSeçer, Zarife
dc.contributor.authorUçar, Neslihan Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:30Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:30Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439099
dc.description.abstractBirey olarak insanın da ruh sağlığı onun diğer insanlarla sağlıklı ilişkiler kurmasına bağlı olduğu için sosyal beceriler bireyin ruh sağlığı açısından önemlidir. Sosyal beceriler, başkalarıyla başarılı etkileşimde bulunulmasına olanak sağlayan davranışlardır.Kişisel arası ilişkilerin iyi olması bazı değişkenlerle ilişkilidir. Değişkenlerden birisi de sosyal becerilerdir. Sosyal beceriler tüm insanlar için önemli olmasına rağmen bazı meslek mensupları için daha da önemli görülmektedir. Bu mesleklerden birisi de öğretmenliktir. Sınıfta öğretmen ile öğrenci arasındaki ilişkiler, öğrenmenin ve eğitimin temelini oluşturur.Nitekim sosyal beceri çoğunlukla davranışçı tekniklere ve performansa dayalı faktördür. Bu araştırma Okul öncesi öğretmenlerin sosyal becerilerini etkileyen faktörler açısından bu faktörlerin sosyal beceri düzeyini etkileyip etkilemediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, 2009-2010 öğretim yılında Anamur ve Bozyazı ilçelerinde resmi ve özel okul kurumlarında görev yapan okulöncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu araştırmada katılımcı kişilerin sosyal becerileri (cinsiyet, yaş, medeni, durum, öğretmenlik mesleğinde çalışma süresi, mezun olduğu okul, anne-baba eğitim durumu, anne baba mesleği) açısından değişip değişmediğinin belirlenmesi çalışılmıştır. Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin sosyal becerilerini etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlayan bir araştırmadır.Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik, Eğitim, Okulöncesi Öğretmen, Sosyal Beceri,
dc.description.abstractThe mental health of people as individuals, it's healthy relationships with other people because it is connected to the individual's social skills are important for mental health. Social skills, interact with others that allows for successful behavior. Personal relations between the variables are associated with some of the well-being. One of the variables are the social skills. Social skills are important for all people, although some are more important for professionals. The teaching profession is one of those. The relationship between teachers and students in the classroom, learning and education is the foundation.Indeed, social skills and behavioral techniques often are based on performance factors. This study of pre-school teachers of social skills in terms of the factors affecting the influence of these factors does not determine the level of social skills was conducted. The research group, 2009-2010 academic year, public and private schools in the district Bozyazı Anamur and institutions serving students in preschool. This study participants people's social skills (gender, age, marital status, profession in the working hours, graduate school, parent education, parental occupation) in terms of possible change does not identify were studied. This research institutions working on preschool education teachers to determine the factors affecting social skills is a research aiming at.Key words: Teacher Education, Preschool Teacher, Social Skills,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin sosyal becerilerini etkileyen faktörler
dc.title.alternativeThe factors that affecting social skills of presschool teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid383007
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278637
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess