Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, İsmail
dc.contributor.authorAktürk, Ahmet Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:28Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:28Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439091
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı Grafik ve Animasyon dersinde üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulamasının öğrencilerin öğrenme stratejileri bilgisine, üstbilişsel farkındalığına, bilgi izleme farkındalığına, üstbiliş stratejileri kullanımına, derse yönelik ilgisine ve ders başarısına etkilerini incelemektir. Araştırma modeli olarak ?ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli? kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı 1. sınıfında öğrenim gören ve yaşları 19-22 arasında değişen 63 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 2009-2010 Bahar döneminde okutulan Grafik ve Animasyon dersinde yürütülmüş olup, 63 öğrencinin deney ve kontrol gruplarına atanması grupların denkliğini sağlamak amacıyla yansız olarak yapılmıştır. Yapılan yansız atama sonucunda deney grubunda 31 öğrenci, kontrol grubunda ise 32 öğrenci yer almıştır. Deney grubu öğrencilerinden 2, kontrol grubu öğrencilerinden de 1 öğrenci olmak üzere toplam 3 öğrenci araştırma boyunca yapılan çalışmalara düzenli olarak katılamadıklarından dolayı bu öğrencilere ait veriler değerlendirme dışı bırakılmıştır.Araştırma verilerinin toplanmasında nicel ve nitel yaklaşımlar beraber kullanılmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS 15.0 paket programından yararlanılmış, deney ve kontrol gruplarından elde edilen puanlar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı ?t? testi ile sınanmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda anlamlılık düzeyi .05 olarak benimsenmiştir. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yaklaşımı kullanılmıştır.Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar şöyledir;1.Üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulaması, öğrencilerin öğrenme stratejileri bilgisini arttırmıştır.2.Üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulaması, öğrencilerin bilgi izleme farkındalığını arttırmıştır.3.Üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulaması, öğrencilerin başarısını arttırmıştır.4.Üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulaması, öğrencilerin üstbiliş stratejileri kullanımını arttırmıştır.5.Üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulaması, öğrencilerin derse yönelik ilgisini arttırmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the effect of use of metacognitive strategies on students? learning strategy knowledge, metacognitive awareness, knowledge monitoring awareness, metacognitive strategy use, course interest and course success in the Course of Graphics and Animation, the Department of Computer Programming, Community College. In the research design, a pre-test/post-test control group model is used.The sample of the study includes 63 freshman students from the Department of Computer Programming, Community College. Of those students, their ages range from 19 to 22. The research is conducted in the Course of Graphics and Animation during the Spring semester of 2009-2010 academic year. To realize the group equality, 63 students are assigned to the experimental and control groups randomly. While 31 students are in the experimental group, the control group includes 32 students. The data from 2 students of the experimental group and 1 student of the control group are not used since they are not participated in the class regularly.Both quantitative and qualitative approaches are used to collect the data. SPSS 15.0 package software is used to analyze the quantitative data. To analyze whether the difference between the scores of the experimental and control group students is significant, t-test is conducted. In the group comparison, the significancy level is used as .05. In the qualitative data analysis, descriptive analysis method is used.The findings from the study are as follow;1.Use of metacognitive strategies increase students? knowledge in learning strategies.2.Use of metacognitive strategies increase students? knowledge monitoring awareness.3.Use of metacognitive strategies increase students? achievement.4.Use of metacognitive strategies increase students? use of metacognitive strategies.5.Use of metacognitive strategies increase students? interests in the course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar dersinde üstbiliş öğretim stratejilerinin etkisi
dc.title.alternativeEffect of metacognitive instructional strategies in computer course
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning to learn
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmComputer lesson
dc.subject.ytmMetamemory
dc.subject.ytmMetacognitive strategies
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid383667
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278534
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess