Lise 1. sınıf biyoloji dersinde uygulanan proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Ateş, Ali | |
dc.contributor.author | Tafli, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:25Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439076 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Lise 1. Sınıf Biyoloji dersi ?Hücre? konusunda Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının, öğrencilerin akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırmada Deneysel Yöntemlerden ?Kontrol Gruplu Öntest ve Sontest Modeli? uygulanmıştır.Araştırma 2008-2009 Eğitim- Öğretim yılında, Konya ili Selçuklu ilçesinde bulunan Dumlupınar Lisesinde okuyan 9. sınıf öğrencileri üzerinde 6 haftalık bir süreçte gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesinde öğretmen görüşleri ile birlikte uygulanan öntest sonuçlarına göre birbirine denk iki sınıf seçilmiştir. Araştırma kontrol grubunda 37, deney grubunda 37 öğrenci olmak üzere toplam 74 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada yansız atama yolu ile seçilen 9A sınıfı öğrencileri kontrol grubunu, 9C sınıfı öğrencileri ise deney grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak öncelikle Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır ve elde edilen veriler SPSS 11.0 programı ile analiz edilmiştir. Daha sonra öğrencilere Biyoloji Başarı Testi uygulanmıştır. Araştırmada kontrol grubu ve deney grubu öğrencilerine uygulanan başarı testi verilerinin istatistiksel analizleri için MİNİTAB 15.0 programı kullanılarak değerlendirme yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiksel olarak grup verilerinin normal dağılıma uyup uymadığını kontrol etmek için normalite testi, standart sapma eşitliği için F Testi, aritmetik ortalama, standart sapma ve bağımsız iki grup karşılaştırması için bağımsız T Testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencileri ile mevcut öğretim programının uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin Biyoloji dersi başarı durumları arasında deney grubu lehine anlamlı derecede farklılık bulunmuştur. Öğrenciyi merkeze alan ve süreç içerisinde aktif rol almasını sağlayan proje tabanlı öğrenme yaklaşımının Biyoloji dersi öğretiminde oldukça etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research, ?The Cell? unit has been taught to the 1st year high school students via biology course, and the project based learning approach has been applied in the class to seek for the academic success of the students. In the, experimental methods such as pretest control group and the posttest control group model has been applied. This study has been held in 2008-2009 education year, in the county of Selçuklu which is in the city of Konya, and has been applied to the 9th grade students in the High School of Dumlupınar which has lasted for six weeks. Before the application, two classes have been chosen depending on the suggestions of the teachers and the results of the pre-tests. 74 students have participated in the research, first half of whom have been in the experiment group and the latter, the control group. In the study, 9A-class has been used as the control group, and 9C-class has been used as the experiment group. Both of these classes have been chosen objectively.In the study, personal information forms have been used to collect data, and this data has been analysed by the programme of SPSS 11.0. Then, the biology achievement test has been applied to these students. The statistical analysis of the success test, which has been applied to control and experiment groups, has been evaluated by the programme of Minitab 15.0.In order to analyze the data statistically, normality test has been used for controlling the data between groups; F test for the equality of standard deviation and arithmetic average, and independent T test for the comparison of two independent groups has been used.At the end of the research, the project based learning approach which has been applied to the experiment group has been found more beneficial than the current academic program applied to the control group. Because of the project based learning approach centralizes the students and provides them to be more active in the class,for this reason this approach has been found more effective than the traditional based learning approach. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise 1. sınıf biyoloji dersinde uygulanan proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of project based learning approach in biology lessons to the first grade high school student?s achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.identifier.yokid | 380558 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264310 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |