Show simple item record

dc.contributor.advisorSünbül, Ali Murat
dc.contributor.authorKeskinkiliç, Güngör
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:13Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:13Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439019
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde uygulanan yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırma Konya ilinde bulunan Ali İhsan Dayıoğlugil İlköğretim Okulunda yapılmıştır.Kontrol gruplu öntest-sontest deseninin kullanıldığı çalışmada, ilköğretim 7. sınıf düzeyinde iki sınıf deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında kullanılmak üzere bir başarı testi geliştirilmiştir. Ayrıca Aydınlı (2007) tarafından geliştirilen bir bilimsel süreç becerileri ölçeği kullanılmıştır. Denel işlem, deney ve kontrol gruplarına başarı ve Bilimsel süreç becerileri ön testi uygulanması ile başlamıştır. Bundan sonra deney grubuna yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinlikler ile öğretim yapılırken, kontrol grubuna programda önerilen öğretim uygulanmıştır. Öğretim sonunda her iki gruba başarı ve bilimsel süreç becerileri son testi uygulanmıştır. Verilerin analiz edilmesinde bağımlı ve bağımsız t testi kullanılmış ve SPSS 11.00 programından yararlanılmıştır. Ayrıca denel işlem sonunda öğrencilerin ve dersin öğretmeninin uygulama ile ilgili olarak görüşleri alınmıştır.Araştırma sonunda yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek bir başarı elde ettikleri görülmüştür. Yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin uygulandığı grup ile programa dayalı öğretimin uygulandığı grup arasında temel bilimsel süreç beceri puanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bunun yanında birleştirilmiş bilimsel süreç becerilerinin gelişimi bakımından iki grup arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.Uygulanan yansıtıcı düşünme etkinlikleri ile ilgili olarak öğretmen ve öğrenciler genellikle olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğrencilerle yapılan görüşme ve öğretmenle yapılan görüşme bir anlamda sürecin değerlendirmesi olmuştur. Öğrencilerle yapılan görüşme sonucunda yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerce kolaylıkla kabul gördüğü, benimsendiği ortaya çıkmış ve uygulanabilir bir yöntem olduğu konusunda daha fazla fikir edinilmiştir. Dersin öğretmeni ile yapılan görüşme sonucunda ise sürecin uygulanabilirliği yanında, uygulamadaki sorunların çözümü için öneriler alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Süreç Becerileri, Yansıtıcı Düşünme, Fen ve Teknoloji Öğretimi
dc.description.abstractThe aim of this research is to define the affect of reflective thinking based learning activities in 7th class Science and Technology Lesson on the students' achievements and their Scientific Process Skills. The research was carried out in the 7th classes of Ali İhsan Dayıoğlugil Primary School. Pretest- protest design with control groups was used and two groups were taken as control groups.The achievement tests were developed to gather the data. Also Scientific Process Skills scale developed by Aydınlı (2007) was used. Treatment started with the aplication of achievenment and Scientific Process Skills pretests to the experiment and control groups. Afterwards, while reflective thinking based activities were used for the experiment groups, program based method was used for the control groups during the courses. At the end of the courses the achievement and Scientific Process Skills protest was aplied to each group. Independent and dependent t test were used to analyse the data. İn addition, in the end of courses students? and teacher?s comments were received.At the end of the research it is seen that the students who were trained by reflective thinking based activities have higher achievements than the ones trained by using the program based method. A significant difference was found between the control group and the experiment group in terms of basis scientific process skills. On the other hand, A significant difference was not found between the control group and the experiment group in terms of advanced scientific process skillsThe teachers and the students have generally stated positive comments about the reflective thinking activities. On the other hand the interview with the students and the teacher can be thought as the evaluation of the process. At the end of the interview with the students it is seen that the reflective thinking activities were approved, adopted and found applicable. At the end of the interview with the teacher beneath the treatment of the process some suggestions were taken about the solution of the problems encountered during the treatment.Keywords: Scientific Process Skills, reflective thinking, science teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve başarıya etkisi
dc.title.alternativeThe affect of reflective thinking based learning activities in 7th class science and technology lesson on the students' achievements and their scientific process skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid378456
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264323
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess