Lise 2. sınıf biyoloji dersinde okutulan ``mitoz bölünme`` konusunun öğretilmesinde modellerin öğrenmeye etkisi
dc.contributor.advisor | Dinç, Muhittin | |
dc.contributor.author | Örnek, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:11Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439007 | |
dc.description.abstract | Fen Bilimleri içerisinde yer alan biyoloji dersinin bazı konularının soyut ve kompleks...olması.öğretimin..geleneksel..yöntemlerle..uygulanması..yetersiz..kalacağından somut materyallerle desteklenmesi ihtiyacını ortaya koymuştur.Bu araştırmanın amacı Lise 2..Sınıf Biyoloji dersinde okutulan `'Mitoz Bölünme'' konusunun öğretilmesinde genellikle tercih edilen düz anlatım metodunun mu; yoksa materyalli eğitim aracı olan modellerin kullanılmasıyla yapılan öğretim metodunun mu, öğrenmede daha etkili olduğunu tespit etmektir. Mitoz bölünme biyoloji eğitiminde öğrenciler tarafından en çok kavram yanılgısına düşülen ve o yüzden çok zor öğrenilen bir konudur. Bu çalışmada, mitoz bölünmeyi somutlaştıran bir model geliştirilmiş ve bu modelin öğrencilerin başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır.Kırklareli merkez Zafer Dershanesinde öğrenim gören Fen-A ve Fen-B sınıfları seçilmiştir. Sınıf mevcudu 25 olan Fen-A sınıfı kontrol grubu, sınıf mevcudu 26 olan Fen-B sınıfı ise deney grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine modelle öğretim metodu, Kontrol grubuna ise geleneksel anlatım metodu uygulanmıştır. Gruplar arasındaki başarı farkını tespit etmek için başarı testi ön test ve son test uygulanmış, testten elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Science) paket programından faydalanılarak değerlendirilmiştir. Bu uygulama sonucunda deney grubu öğrencilerin mitoz bölünme konusunu kontrol grubu öğrencilerine göre daha iyi kavradıkları, tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Biyoloji eğitimi, Mitoz bölünme, Modeller | |
dc.description.abstract | Since some topics of biology course considered in Sciences are abstract and complex, and implementing instruction by traditional methods is insufficient, there is a need to support it with concrete materials. The purpose of this study is to find out whether the lecture method used for teaching the subject of ?Mitosis Division? taught in 10th grade Biology course or the instructional method using the modeling as a material-based tool is more effective. In biology education, mitosis division is a subject that student have the most common misconceptions so it is a very difficult subject to learn. In this study, a model that makes the mitosis division concrete is developed and the effect of this model on student success is examined. Students who are educating in class science-A and Science-B in Zafer training centre which is in Kırklareli are chosen.Class science-A which contains 25 students is determined as control group,Class science-B is chosen as experimental group with 26 students. While the modeling-based instructional method is applied in the experimental group, the traditional lecture method is used in the control group. To determine the achievement difference between the groups, pre- and post- achievement test is conducted and data are analyzed using SPSS (Statistical Package for Social Science) packet programme.Result of this study showed that students who are in experimental group learned ?Mitosis Division? subject better than those who are in control group.Key Words: Biology education, Mitosis division, Models | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise 2. sınıf biyoloji dersinde okutulan ``mitoz bölünme`` konusunun öğretilmesinde modellerin öğrenmeye etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of the models on learning the subject `? mitosis division?? instructed in biology lessons at 10th grades of high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Biyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Mitosis division | |
dc.subject.ytm | Models | |
dc.subject.ytm | Learning effect | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.identifier.yokid | 377565 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264327 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |