İlköğretim beşinci sınıfta fen ve teknoloji dersinde üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulamasının, öğrenci erişilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Uslu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Polat, Seyat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:10Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439003 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilköğretim 5.sınıf Fen ve Teknoloji dersi Maddenin Değişimi ve Tanınması konularının verilmesinde üstbiliş stratejilerinin erişiye etkisi incelenmiştir.Bu araştırmada, öğretimde yürütücü biliş stratejilerine uygun hazırlanan ders programları uygulanmış ve araştırmacı tarafından hazırlanan bilim günlükleri ile desteklenmiştir. Sınıfın öğrenci erişilerini ortaya koymak amacıyla ön test ? son test kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır.Bu araştırmaya 2009 ? 2010 Eğitim-Öğretim yılında Konya Mehmet Özdemir İlköğretim Okulu 5-A ve 5-B sınıflarında okuyan 50 öğrenci katılmıştır. Bu sınıflarda okuyan 50 öğrenciye ön test ve son test uygulanmıştır.Araştırmada verilerin çözümlenmesi amacıyla istatistiksel teknikler olarak; standart sapma ve t testi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde yapılan ölçümler sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS programında yapılmıştır.Üstbiliş stratejilerinin uygulandığı deney grubu ile Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına göre sınıf içinde önerilen ve ders öğretmeninin kullandığı öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında öğrencilerin erişilerini ölçmek için yapılan erişi ön testinden elde edilen puanlara göre iki grup arasında uygulama öncesi anlamlı bir fark bulunamamıştır.Üstbiliş stratejilerinin uygulandığı deney grubu ile Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına göre sınıf içinde önerilen ve ders öğretmeninin kullandığı öğretimin uygulandığı kontrol grubunun ön test ve son test sonuçlarına göre öğrencilerin yürütücü biliş becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of the metacognitive strategies on the achievement in giving the subject of Recognizing and Changing of the matter of the students for Science and Technology in fifth class of primary school was examined.In the research in education study schedules that made suitable for metacognitive strategies were used and it was supported with science diaries which were made by researchers to show classes? student achievement pre test- post test and experimental methods with control groups were used.With the research 50 students who are in fifth class of Konya Mehmet Özdemir primary school of the 2009-2010 educational year were participated in pre test and post tests of 50 students of fifth class were taken in these classes.With the aim of solving dates in this research being statistical methods; standard deviation and t test were used. The dates? which were carried at the end of the measurements made in the period of search were made with SPSS programme in the computer ambient.According to points obtained from pre-achievement test which is applied to measure achievements of the students, there can not be found a significant difference between metacognitive strategies are applied and which one is the control group to whom education, suggested in the class according to the curriculum of Ministry of education and used by the lesson?s teaches.According to the pre test and post test results of experimental group, to whom metacognitive strategies are applied and control group, to the curriculum of Ministry of education and used by lesson?s teacher are applied , a significant difference among the students skills have been obtained in favour of experimental group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim beşinci sınıfta fen ve teknoloji dersinde üstbiliş stratejilerine dayalı öğretim uygulamasının, öğrenci erişilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching implement based on metacognitive strategies on student?s data in science and techonology in fifth classs of primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Metamemory | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 378807 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264315 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |