İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan bellek destekleyici stratejilerin öğrencilerin erişi ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Sünbül, Ali Murat | |
dc.contributor.author | Aydin, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:09Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438999 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, sözel bellek destekleyicileri temele alan İlköğretim 5. sınıf Fen ve Teknoloji öğretiminin, öğrenme ürünlerine etkisi incelenmiştir.Araştırmada deneysel yöntemin ön test ? son test kontrol gruplu modeli kullanılmıştır. Araştırma; 2009 ? 2010 öğretim yılı İstanbul ili, Sultanbeyli ilçesi, Hasanpaşa İlköğretim Okulu 5. sınıf şubelerinden bilişsel ve duyuşsal hazırbulunuşlukları bakımından birbirine denk iki grup üzerinde yürütülmüştür. Araştırma toplam 66 öğrenci ile yürütülmüştür. Kontrol grubunda mevcut ilköğretim programında öngörülen şekilde öğretim sürdürülmüştür. Deney grubunda ise öğretim, sözel bellek destekleyicileri temele alan ders araç ? gereçleri ve öğretim materyalleri ile sürdürülmüştür. Sınıf ortamında bu anlayışı temele alan değişikliklere gidilmiştir.Araştırma öncesi deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilere Fen ve Teknoloji testi ve tutum ölçeği ön test olarak uygulanmıştır. 8 haftalık uygulama sonunda aynı testler son test olarak uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin veri toplama bu ön test ve son testlerden elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda elde edilen verilerin t testi ile anlamlılık düzeylerine bakılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bilgiler şu şekilde özetlenebilir:1.Bellek destekleyici stratejilerin kullanıldığı deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin son test başarı puanları karşılaştırıldığında deney grubu öğrencileri lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.2.Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi başarı testi puanları karşılaştırıldığında; erişi puanları bakımından anlamlı bir fark görülmemektedir.3.Uygulanan denel işlem sonrası, öğrencilerin tutum ölçeği son test puanları karşılaştırıldığında deney grubunda yer alan öğrencilerin son test tutum puanları kontrol grubunda yer alan öğrencilere göre anlamlı düzeyde farklılık göstermektedir. Uygulanan etkinlikler deney grubu öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir.4.Öğrencilerin sözel bellek destekleyiciler sayesinde öğrenilen bilgileri kolayca hatırlayabildikleri görülmektedir.Anahtar Kavramlar; bellek destekleyiciler, Fen ve Teknoloji Dersi erişi, tutum | |
dc.description.abstract | SUMMARYIn this study the effects of the instruction of Science and Technology, which is based on the verbal mnemonics, on the learning products has been searched.In this study experimental method?s pre-test and post-test control group model has been used. This study has been made in the 2009-2010 education year at the İstanbul Sultanbeyli Hasanpaşa Primary School?s two grade 5 classes which are equal to each other with their scientific and cognitive entre behaviour. Totally 66 pupils have participated to this study. At the control group normal educational activities have been practised as foresighted. At the experimental group education and instruction have been continued with the materials which supported and based on the verbal memory. At the experimental class new techniques and rules have been used.Before research, Science and Technology test and attitude measuring test has been carried out as a pre-test at the experiment and control group. At the end of eight-week practising same testes again have been carried out as a post-test. Data for this study has been gathered from these pre-tests and post-tests. At the end of the research, data?s meaningfulness level, which was gathered from study, has been compared with ?t? test.Data which got from this study can be summarizing like this:1.When the experiment group students? post-test achievement, which is based on verbal-memory strategies, and control group students? post-test achievement compared the difference at the behalf of experiment group has been found2.When the experiment and control group?s post-test achievement levels compared there is no significant difference between these groups.3.At the end of the experiment, when students? attitude-measurement and post-test marks compared, it can be seen clearly that experiment group students? post-test attitude marks are higher than control group students marks. Activities which have been put in practise have supported the experiment group students? achievement.4.Provided that verbal memory supporters, it has been measured that students could remember knowledge simply and clearly.Key Words: memory-supporters, mnemonics, Science and Technology Lesson, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan bellek destekleyici stratejilerin öğrencilerin erişi ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Affect of the verbak mnemonics (keyword method) in 5th class science and technology lesson on students` achievements and their attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Memory | |
dc.subject.ytm | Success level | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Memory supporters | |
dc.identifier.yokid | 378371 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264325 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |