İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinliklerin öğrenci seviyesine uygunluğunun ve uygulanabilirliğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Aksaray örneği).
dc.contributor.advisor | Kırbıyık, Mehmet | |
dc.contributor.author | Üner, Şuayip | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:08:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:08:08Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438995 | |
dc.description.abstract | Bu tezde ilköğretim 7. sınıf Türkçe dersi çalışma kitabında yer alan etkinliklerin uygulanabilirliği ve öğrenci seviyesine uygunluğu, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Araştırma öğretmen görüşlerini tespit etmeye yönelik olduğundan tarama modelindedir.Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan ve uygulanan ?İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerin Öğrenci Seviyesine Uygunluğunun Ve Uygulanabilirliğini Değerlendirme Anketi? yoluyla toplanmıştır. Veriler 2008-2009 eğitim-öğretim yılında toplanmış ve verilerin toplanmasında 71 adet Türkçe öğretmeninin görüşüne başvurulmuştur.Tez beş bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünü kavramsal çerçeve oluşturmuştur. Bu bölümde araştırmanın problem durumu, problem cümlesi, alt problemler, araştırmanın amacı ve önemi, 2005 Türkçe öğretim programı ve bu programın özellikleri, yapılandırmacı yaklaşım, etkinliğe dayalı öğretim, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar anlatılmıştır.Tezin ikinci bölümünü araştırmanın modeli, çalışma evreni ve örneklem, veri toplama aracı ile verilerin analizi oluşturur.Tezin asıl ayağını oluşturan üçüncü bölümde etkinlikler ele alınmıştır. Türkçe dersinin öğrenme alanlarına yönelik etkinliklerle dil bilgisi öğretimi alanına yönelik etkinlikler, bu etkinliklere ait örnekler incelenmiştir.Dördüncü bölümde Türkçe öğretmenlerine yapılan anketten elde edilen veriler Microsoft Excel programı ve SPSS paketiyle değerlendirilmiştir. Tartışma adı verilen beşinci bölüm öğretmenlerin görüşleri, alıntılar ve kişisel görüşlerin derlemesinden oluşmaktadır.Araştırmanın sonucunda ise 7. sınıflar için hazırlanan öğrenci çalışma kitabında yer alan etkinlikler içerisinde değişik nedenlerden dolayı uygulanamayanların olduğu bazılarının da öğrenci seviyesine uygun olmadığı ileri sürülmüştür. İleri sürülen bu görüş etkinlik örnekleriyle kanıtlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca öğretmenler tarafından doldurulan anket formlarından elde edilen sonuca göre öğretmenlerin yeni programla ilgili net bir görüşe sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Tezin son aşamasında ise etkinlikler uygulanırken karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların çözümüne yönelik öneriler ele alınmıştır. | |
dc.description.abstract | In this thesis primary 7 Turkish course workbook in class activities to the level of applicability and appropriateness of the student, teacher comments were in line. As research for teachers to identify their views in a search model.The data, prepared by researchers and applied ? Primary 7 Turkish Courses in the Student Activity Workbook Grade Students on the level of Compliance and Applicability of the Assessment Questionnaire? were collected by. The data were collected in 2008-2009 academic year,71 pieces in the collection of data was applied to the views of Turkish teachers.Thesis consists of five sections. The first part consisted of the conceptual framework of the thesis. In this part of the research problem situations, problem statement, sub-problems, research objectives and the importance of the 2005 Turkish education program and this program?s features, constructivist approach, activity- based teaching, assumptions,limitations and definitions are explained. The second part of the thesis research model,the universe and sample, data collection forms and data analysis.In the third section of the main pillar of theses events are discussed. Turkish lessons with activities for the learning areas of the field activities for teaching grammar, examples of these events were investigated.From a survey of Turkish teachers fourth chapter in Microsoft Excel program and the data obtained were analyzed with SPSS package. The fifth chapter, called discussion of teachers opinions, quotes and is composed of personel opinions.The results of the students preparing for class activities in the workbook in the application of different reasons, some of is not appropriate to the level of the students have been suggested. Examples of activities suggested in this opinion was to be proved. The questionnaire also completed by teachers according to the results obtained from the teachers do not have a clear view about the new program have been identified. The events in the final stages of thesis applied to the problems and suggestions for solving these problems are discussed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinliklerin öğrenci seviyesine uygunluğunun ve uygulanabilirliğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Aksaray örneği). | |
dc.title.alternative | The assessment of the applicability and suitablity of activities in elementary school 7th grade turkhish workbook to the levels of the students in accordance with the thoughts of the teachers (sample of Aksaray) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 378010 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264324 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |