Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorTürer, Huvel
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:07Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:07Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438987
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, zihinsel engelli öğrencilere teşekkür etme ve özür dileme becerilerinin kazandırılmasında doğrudan öğretim yönteminin etkililiğini araştırmaktır.Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden deneklerarası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Bu modelde uygulanan programın etkililiği her öğrencide ayrı ayrı incelenmiştir.Araştırmanın deneklerini, 2009 ? 2010 Eğitim Öğretim Yılında Konya'da bir rehabilitasyon merkezine devam eden; teşekkür etme ve özür dileme sosyal becerilerine sahip olmayan ve önkoşul becerilerine sahip olan iki erkek bir kız öğrenci oluşturmuştur. Deneklerden biri 8, ikisi 7 yaşındadır.Araştırma verileri öğretim öncesi, öğretim süreci ve öğretim süreci sonunda kullanılan ölçü aracı kayıt formu ile elde edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre doğrudan öğretim yönteminin, 3 öğrencinin de teşekkür etme ve özür dileme becerilerin kazanmalarında, farklı ortam, kişi ve nesnelere genellemelerinde ve öğretimden 7, 21 ve 35 gün sonra sürdürmelerinde etkili olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research, thanks to students with intellectual disabilities the skills and gaining a direct apology toinvestigate the effectiveness of teaching methods.Study of research methods with a single subject multiple probe across subjects design was used in. The effectiveness of the programs implemented in this model, each student is examined separately.Their subjects of study, from 2009 to 2010 academic year, continuing to a rehabilitation center in Konya, thanks and apologies do not have social skills and prerequisite skills which consisted of two boys and one girl. One of the eight subjects, two were 7 years old.Research data before instruction, teaching process and teaching process at the end of the registration form was obtained by the measuring instrument.From the research findings according to the direct instruction method, three students said thank you and apology skills acquire different environments, people and objects generalizations are playing instruction, 7, 21 and 35 days after the continuing active role that has been observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihinsel engelli öğrencilere teşekkür etme ve özür dileme becerilerinin öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin etkililiği
dc.title.alternativeEffeciency of directly teaching method at thanking and apoligising abilities to students with mentally retarded
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmApologizing
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmThanks
dc.identifier.yokid376940
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270100
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess