Show simple item record

dc.contributor.advisorGökay, Melek
dc.contributor.authorYarimca, Özden
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:06Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:06Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438983
dc.description.abstractEğitim programları toplum düzenini sağlayacak nitelikli insan gücünü yetiştirme sorumluluğu içerisindedir. Bu nedenle eğitim programları toplumun gereksinimlerini, yenilikleri, çağdaş değişimleri göz önüne alarak, bireylerin bu sürece uyum sağlayabilmelerini amaç edinmelidirler. Dolayısıyla artık okullardan beklenen yaratıcı, üretken, öğrenmekten zevk alan, eleştirel düşünebilen, olaylar arasında ilişki kurabilen bireylerin yetiştirilmesidir. Bu noktada farklı disiplinlerin bilgi ve becerilerini de dikkate alan, öğrencinin motivasyonunun artmasına katkı sağlayan disiplinler arası yaklaşım çağdaş eğitim sistemi içerisinde önemli bir yere sahip olmuştur.Bu araştırma, disiplinler arası yaklaşım ilkelerine göre tasarlanmış temaların sanat eğitiminde uygulanmasına yönelik bir çalışmadır. Geliştirilen temalar iletişim, mürekkep, kültürlerin buluşması, çevre konularını içermektedir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ted Konya Koleji Özel İlköğretim Okulu 7-A sınıfına devam eden, 22 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama çalışmaları toplam 17 hafta sürmüştür. Uygulamalar sırasında derslere eş gözlemciler de katılmıştır. Gözlemcilerin gözlem formları ve öğrencilerden alınan yansıtma yazıları yorumlanarak değerlendirmeler yapılmıştır.Araştırma bulguları, disiplinler arası yaklaşımın, geleneksel yönteme göre sanat eğitimini olumlu yönde etkilediğini ortaya çıkarmıştır. Elde edilen bu bulgular yorumlanmış ve disiplinler arası öğretim yaklaşımını uygulayacak öğretmenler ve araştırmacılar için öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Disiplinler arası yaklaşım, sanat eğitimi
dc.description.abstractEducational programs are in the responsiveness of raising the manpower to ensure social order. Therefore, educational programs should aim for the individuals to adapt to this process, considering the needs of society, the renewals, and the contemporary changes, So, from now on, what is expected from the school is to raise the individuals, who are creative, productive, have a pleasure to learn, can think critically, and can make a relationship between the events. On this point, interdisciplinary approach, which considers the knowledge and skills of district disciplines, and makes a contribution to enhance the motivations of students, has had an importance place in contemporary educational system.This research is a study toward applying the themes designed according to the principles of interdisciplinary approach to the education of art. The developed themes include the issues such as communication, coming together of the composite cultures, and environment. The study group of research consists of 22 students attending in the class of 7- A of TED Konya Koleji Özel İlköğretim Okulu (TED Konya College Private Primary School). Application works lasted 17 weeks totally. During applications, the peer supervisors also precipitated in the courses. The assessments were made, interpreting the observational forms of supervisors, and the reflection letters received from the students.The findings of research revealed that interdisciplinary approach influenced the education of art in positive way, when compared to the traditional education. These obtained findings were interpreted and the suggestions were developed for the teachers and researchers to implement the interdisciplinary approach.Keywords: Interdisciplinary approach, Education of arten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe görsel sanatlar dersinde disiplinler arası yaklaşıma dayalı uygulamalar
dc.title.alternativeApplications based on interdisciplinary approach in the course ?visual arts? of primary education, II. stage
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmInterdisciplinary
dc.identifier.yokid376889
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264342
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess