Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Konya örneği)
dc.contributor.advisor | Doğan, Oğuz | |
dc.contributor.author | Güllü, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:58Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438944 | |
dc.description.abstract | Bilgilerin etkileşimi sonucunda; bilgi büyük bir hızla artmakta ve değişmektedir. Bu değişimi takip edebilmek için insanların farklı yetenek ve becerilerini etkin bir biçimde kullanmaları gerekmektedir. Bu anlamda eğitimde farklı yöntem ve teknikler geliştirilmiştir. Bunlardan biri de giderek yaygınlaşmaya başladığını gözlemlediğimiz ?Kuantum Öğrenme Modeli?dir. Bu çalışmanın örneklemini lise 10. sınıflardan rastgele seçilen kontrol grubu için 55, deney grubu için 54 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 15,0 paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları ve tutumları üzerine olumlu yönde etkisinin olduğu bulunmuştur.Anahtar Kavramlar: Kuantum Öğrenme, kuantum öğretme, suggestopedia, beyin temelli öğrenme, çoklu zekâ teorisi. | |
dc.description.abstract | In result of information interactions, treasury is changing and increasing. To adjust to this changing, people have to improve their skills and abilities effectively; hence, various methods and techniques have been developed in education. One of them is quantum learning which is a model becoming widespread. Sample of this study consist of 10. class of high school randomly selected 55 students for control group and 54 students for experimental group. Obtained data analized for SPSS 15.0 packet programmer. According to the results of analysis; affect of the quantum learning model on students' academic achievement and their attitudes were found to be positively directions.Key Words: Quantum learning, quantum teaching, suggestopedia, brain-based learning, multiple intelligence theory | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Fizik ve Fizik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Physics and Physics Engineering | en_US |
dc.title | Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Konya örneği) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physics lesson | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Physics teaching | |
dc.subject.ytm | Financial reporting standarts | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Kuantum learning model | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 376128 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264347 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Eğitimi Bilim Dalı |