Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Oğuz
dc.contributor.authorGüllü, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:58Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:58Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438944
dc.description.abstractBilgilerin etkileşimi sonucunda; bilgi büyük bir hızla artmakta ve değişmektedir. Bu değişimi takip edebilmek için insanların farklı yetenek ve becerilerini etkin bir biçimde kullanmaları gerekmektedir. Bu anlamda eğitimde farklı yöntem ve teknikler geliştirilmiştir. Bunlardan biri de giderek yaygınlaşmaya başladığını gözlemlediğimiz ?Kuantum Öğrenme Modeli?dir. Bu çalışmanın örneklemini lise 10. sınıflardan rastgele seçilen kontrol grubu için 55, deney grubu için 54 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 15,0 paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları ve tutumları üzerine olumlu yönde etkisinin olduğu bulunmuştur.Anahtar Kavramlar: Kuantum Öğrenme, kuantum öğretme, suggestopedia, beyin temelli öğrenme, çoklu zekâ teorisi.
dc.description.abstractIn result of information interactions, treasury is changing and increasing. To adjust to this changing, people have to improve their skills and abilities effectively; hence, various methods and techniques have been developed in education. One of them is quantum learning which is a model becoming widespread. Sample of this study consist of 10. class of high school randomly selected 55 students for control group and 54 students for experimental group. Obtained data analized for SPSS 15.0 packet programmer. According to the results of analysis; affect of the quantum learning model on students' academic achievement and their attitudes were found to be positively directions.Key Words: Quantum learning, quantum teaching, suggestopedia, brain-based learning, multiple intelligence theoryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleKuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Konya örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmFinancial reporting standarts
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmKuantum learning model
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid376128
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264347
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess