Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkoç, Ahmet
dc.contributor.authorŞimşek, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:58Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:58Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438940
dc.description.abstractÜlkemizde en çok kullanılan ders aracı, ders kitaplarıdır. Bundan dolayı öğrencilere okutulacak ders kitaplarının özenle hazırlanması ve seçilmesi gerekmektedir. Hazırlanan kitaplar her açıdan öğrencinin gelişim seviyesine uymalı ve dikkatini çekmelidir. Öğretim araç gereçleri yetersiz ve laboratuvar imkanları bulunmayan okullardaki öğretmenlerin ana kaynağı kitap olduğuna göre iyi bir ders kitabı nasıl olmalıdır? Bunun için ders kitabı değerlendirme ölçeği önemlidir.Araştırma, yeni programa göre M.E.B.'nca hazırlanan ve 2008-2009 öğretim yılında okutulmakta olan Fizik 12 ders kitabının; görsel, biçimsel, içerik, laboratuvar etkinlikleri, alıştırma ve değerlendirme yönünden değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Hazırlanan 85 soruluk kitap değerlendirme ölçeği, farklı okullarda görev yapan ve farklı hizmet sürelerine sahip 48 fizik öğretmenine web ortamında dağıtılmış, bu ölçeğe göre kitabın değerlendirilmesi istenmiştir. Elde edilen verilerin analizi SPSS 15.0 For Windows programı ile yapılmıştır. M.E.B.'nca yazdırılan ve 2008-2009 öğretim yılında okutulmakta olan Fizik 12 ders kitabı görsel, biçimsel, içerik, laboratuvar etkinlikleri, alıştırma ve değerlendirme yönünden 5 puan üzerinden 3,19 puan almıştır. Oysa M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu'nca bu kriter 5 puan üzerinden en az 4,5 olarak belirlenmiştir. Bu nedenle incelenen kitabın öğretmenlerin beklentilerini karşılamadığı anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fizik Eğitimi, Ders kitapları, Değerlendirme, Ölçek, Ortaöğretim
dc.description.abstractThe most used lesson material in our country are textbooks. So it is necessary to prepare and to choose textbooks carefully. These books must be suitable for children?s development degree in every respects and it must have eye-catching and attractiveness. It is known that in schools which do not have laboratory and with inadequate education facilites teachers main source is books. So the question is how a good textbook must be? Because of this, the textbook evaluation scale is important.It is purposed to evaluate in visual, formal, content, laboratory facilities, and evaluation of PHYSICS 12 book which is in use in 2008-2009 academic year and prepared according to new programme by Ministry of National Education. Prepared book evaluation scale contains 85 questions. This scale distributed to 48 physics teachers which are working in different schools and which have different service times and asked them to evaluate the book according to this scale. The datas get from this evaluation analyzed by SPSS 15.0 For Windows programme. Physics 12 textbook prepared by Ministry of National Education get 3,19 out of 5 for visual, formal, content, laboratory facilities, practice and evaluation. Whereas this must be 4,5 out of 5 according to Board of Education and Discipline. Therefore, it is understood that the reviewed book did not meet the teachers expectations.Key Words: Physics education, School books, evaluation, scale, secondary education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise dördüncü sınıf fizik 12 ders kitabına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe teacher opinions for the fourth grade physic textbook in high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid376571
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264340
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess