Lise dördüncü sınıf fizik 12 ders kitabına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Sarıkoç, Ahmet | |
dc.contributor.author | Şimşek, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:58Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438940 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde en çok kullanılan ders aracı, ders kitaplarıdır. Bundan dolayı öğrencilere okutulacak ders kitaplarının özenle hazırlanması ve seçilmesi gerekmektedir. Hazırlanan kitaplar her açıdan öğrencinin gelişim seviyesine uymalı ve dikkatini çekmelidir. Öğretim araç gereçleri yetersiz ve laboratuvar imkanları bulunmayan okullardaki öğretmenlerin ana kaynağı kitap olduğuna göre iyi bir ders kitabı nasıl olmalıdır? Bunun için ders kitabı değerlendirme ölçeği önemlidir.Araştırma, yeni programa göre M.E.B.'nca hazırlanan ve 2008-2009 öğretim yılında okutulmakta olan Fizik 12 ders kitabının; görsel, biçimsel, içerik, laboratuvar etkinlikleri, alıştırma ve değerlendirme yönünden değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Hazırlanan 85 soruluk kitap değerlendirme ölçeği, farklı okullarda görev yapan ve farklı hizmet sürelerine sahip 48 fizik öğretmenine web ortamında dağıtılmış, bu ölçeğe göre kitabın değerlendirilmesi istenmiştir. Elde edilen verilerin analizi SPSS 15.0 For Windows programı ile yapılmıştır. M.E.B.'nca yazdırılan ve 2008-2009 öğretim yılında okutulmakta olan Fizik 12 ders kitabı görsel, biçimsel, içerik, laboratuvar etkinlikleri, alıştırma ve değerlendirme yönünden 5 puan üzerinden 3,19 puan almıştır. Oysa M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu'nca bu kriter 5 puan üzerinden en az 4,5 olarak belirlenmiştir. Bu nedenle incelenen kitabın öğretmenlerin beklentilerini karşılamadığı anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fizik Eğitimi, Ders kitapları, Değerlendirme, Ölçek, Ortaöğretim | |
dc.description.abstract | The most used lesson material in our country are textbooks. So it is necessary to prepare and to choose textbooks carefully. These books must be suitable for children?s development degree in every respects and it must have eye-catching and attractiveness. It is known that in schools which do not have laboratory and with inadequate education facilites teachers main source is books. So the question is how a good textbook must be? Because of this, the textbook evaluation scale is important.It is purposed to evaluate in visual, formal, content, laboratory facilities, and evaluation of PHYSICS 12 book which is in use in 2008-2009 academic year and prepared according to new programme by Ministry of National Education. Prepared book evaluation scale contains 85 questions. This scale distributed to 48 physics teachers which are working in different schools and which have different service times and asked them to evaluate the book according to this scale. The datas get from this evaluation analyzed by SPSS 15.0 For Windows programme. Physics 12 textbook prepared by Ministry of National Education get 3,19 out of 5 for visual, formal, content, laboratory facilities, practice and evaluation. Whereas this must be 4,5 out of 5 according to Board of Education and Discipline. Therefore, it is understood that the reviewed book did not meet the teachers expectations.Key Words: Physics education, School books, evaluation, scale, secondary education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lise dördüncü sınıf fizik 12 ders kitabına ilişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | The teacher opinions for the fourth grade physic textbook in high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Physics teaching | |
dc.subject.ytm | Physics lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 376571 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264340 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Eğitimi Bilim Dalı |