Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğit, Nalan
dc.contributor.authorÖzer, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:54Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438924
dc.description.abstractBu çalışma, piyano öğretiminde düzenli deşifre çalışmalarının piyanoda deşifre çalma becerisine etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma kontrol gruplu deneysel bir çalışma olup, Konya Çimento Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi birinci sınıftan 12 öğrenci seçilmiş yapılan seviye belirlemenin ardından deney ve kontrol grubuna 6'şar öğrenci seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanan ön testin ardından, kontrol grubundaki öğrencilere deşifreyle ilgili çalışmalar yaptırılmamış, deney grubuna ise 13 hafta boyunca düzenli olarak deşifre çalışmaları yaptırılmış, üç kez ara gözlem kayıtları alınmıştır. Bu süre sonunda ön testte yapılan ölçümler son testte tekrar deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarından ön test ve son testte elde edilen veriler istatistik olarak analiz edilmiştir.Yapılan Mann Whitney U ve Wilcoxen işaret testi analizleri sonucunda, deney ve kontrol grupları arasında ön test için seviye farkı olmadığı, son testte ise deney grubu lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Bu durumda düzenli deşifre çalışmaları yapan deney grubunun deşifre becerisini kazanmada olumlu yönde gelişme gösterdiği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Piyano öğretimi, Deşifre, Beceri
dc.description.abstractThis study is conducted to determine the effects of regular sight reading activities on playing the piano pieces with sight reading.This experimental study is conducted at Konya Çimento (Cement) Fine Arts and Sports High School with 12 students, six students in the experimental and six in the control group, in the first grade. These students were enrolled in the study after a placement test for playing the piano out of their repertoire.An pretest was conducted with the students in both groups. Afterwards sight reading activities for playing the piano was conducted for 13 weeks with the experimental group; whereas the control group did not receive activities of this kind but continued with the regular curriculum provided by the Ministry of Education. Within these 13 weeks three intermittent observation records were made based on the criteria provided by the pretest. At the end of the term a post test was applied to both experimental and control groups. The data obtained from the pretest and post test were evaluated statistically.Mann Whitney U and Wilcox en item analysis results revealed that there were not any significant outcomes in the pretests of both groups; however, there was a significant difference in favor of the experimental group in the post test. Hence, it can be assumed that regular sight reading activities for playing the piano led to an enhancement in the acquisition of playing the piano by sight reading.Key words: Skill, teaching the piano, sight readingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titlePiyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması
dc.title.alternativeAcquisition of sight reading in teaching piano
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmSightreading
dc.subject.ytmSkill training
dc.identifier.yokid376595
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264346
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess