Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzçimen, Aycan
dc.contributor.authorÜstün, Emre
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:52Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:52Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438912
dc.description.abstractAraştırmada Türkiye'de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda verilen bireysel çalgı (flüt) eğitiminde karşılaşılan teknik problemler incelenmiştir.Araştırmanın evrenini, Türkiye'deki üniversitelerin eğitim fakültelerine bağlı güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi ana bilim dalları oluşturmakla birlikte, örneklemi Selçuk Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi eğitim fakülteleri, güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi ana bilim dallarında bireysel çalgı flüt eğitimi veren sekiz öğretim elemanı ve Selçuk Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi eğitim fakülteleri, güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi ana bilim dallarında bireysel çalgı flüt eğitimi alan 120 öğrenci oluşturmaktadır.Bu araştırma kapsamında, örneklemi oluşturan öğrencilerin flüt eğitiminde karşılaştıkları teknik problemler anket yöntemi kullanılarak tespit edilmeye çalışılmış veriler frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama ve anova kullanılarak tablolaştırılmıştır. Flüt eğitiminde karşılaşılan teknik problemler ve bu problemlere ilişkin önerilerin ortaya konması amacıyla görüşme formu hazırlanarak uzman görüşleri alınmış ve bu görüşlere içerik analizi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda verilen bireysel çalgı flüt dersinde sıkça karşılaşılan teknik problemler ve bu problemlere yönelik önerileri içeren veriler incelenmiş, elde edilen bulgular yorumlanarak belirli sonuçlara varılmıştır. Sonuçlara ve uzmanların görüşlerine dayalı olarak öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Teknik, Çalgı, Flüt
dc.description.abstractIn the study, the technical problems which are faced within the education of an individual instrument (flute) at the institutions which train music teachers were analyzed.Faculties of Education, Departments of Education of Fine Arts, and departments of music education in Turkey constitute the target population of the study. The sample of the study includes eight instructors who teach individual instrument (flute) training at the departments of music education of Departments of Education of Fine Arts of Faculties of Education of Selçuk University, Gazi University, Pamukkale University, Gaziosmanpaşa University, Balıkesir University, Ondokuzmayıs University, Karadeniz Technical University, Cumhuriyet University and one hundred twenty students who receive individual instrument (flute) training at the departments of music education of Departments of Education of Fine Arts of Faculties of Education of Selçuk University, Gazi University, Pamukkale University, Gaziosmanpaşa University, Balıkesir University, Ondokuzmayıs University, Karadeniz Technical University, Cumhuriyet University, Uludağ University.The technical problems in flute training encountered by the students that form the sample are detected by the survey method and the data are tabulated using frequency, percentage, standard deviation, arithmetic mean and anoia. Experts were consulted for their opinions through an interview form in order to find out the technical problems in flute training and the recommendations related thereto. Content analysis was performed on these opinions.In the conclusion of the study, the data which include frequently seen technical problems which are faced within the individual instrument, flute lessons given at the institutions training music teachers and suggestions for these problems were analyzed, and some conclusions were made by interpreting these findings. By taking into consideration the results and the experts' views, some recommendations were made.Key words: Music education, technique,instrument,fluteen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi ana bilim dallarında uygulanmakta olan bireysel çalgı flüt eğitiminde karşılaşılan teknik problemlerin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis on the technical problems which are faced with in the individual instrument (flute) education applied in faculties of education, departments of education of fine arts, departments of music educationexamination
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmFlute
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid375769
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264352
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess