İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin oran ve orantı problemlerindeki çözüm stratejileri üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Doğan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Avcu, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:50Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438901 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin oran-orantı problemlerinin çözümünde kullandıkları stratejileri belirlemek, kullanılan bu stratejilerin cinsiyete göre dağılımını incelemek ve öğrencilerin oran-orantı problemlerinde cinsiyete göre başarıları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını görmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemi Konya ili Meram ilçesinde bulunan Özel Meram Abdullah Aymaz İlköğretim Okulu ve Vali Necati Çetinkaya İlköğretim Okulu ile Selçuklu ilçesinde bulunan Mareşal Mustafa Kemal İlköğretim Okullarında eğitim gören 163'ü erkek, 125'i kız toplam 288 7. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Öğrencilerin çözüm stratejilerini belirlemek için değişik zorluk derecesine sahip 10 maddeden oluşan açık uçlu bir test geliştirilmiştir. Bu maddelere verilen cevapları puanlamada analitik puanlama anahtarı geliştirilmiştir. Verilerin analizi, öğrencilerin oran-orantı problemlerinde en sık kullandığı stratejinin içler dışlar çarpımı algoritması olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin oran-orantı problemlerinde cinsiyete göre başarı puanlarında anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | This research was made in order to determine the strategies used by seventh grade students while solving ratio and proportion problems, to examine the distribution of these strategies according to gender and to see whether there is any significant difference between boys and girls in terms of total scores. The sample comprised of 288 seventh grade students (163 boys and 125 girls) from Meram Abdullah Aymaz Elementary School (private school), Vali Necati Çetinkaya Elementary School (state school) and Mareşal Mustafa Kemal Elementary School (state school). In order to determine students? solution strategies, an open ended test consisting of 10 items was developed. Students? answers were evaluated with rubrics which were developed for each item according to the strategies used. Data analyses showed that students most frequently used cross multiplication algorithm strategy during the solution of ratio and proportion problems. Moreover, it was determined that there was not any significant difference between boys and girls in terms of total scores. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin oran ve orantı problemlerindeki çözüm stratejileri üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A study on seventh grade students? solution strategies regarding ratio and proportion problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Proportion | |
dc.subject.ytm | Proportional reasoning | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 376538 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264344 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |