Nüzhet Sabit`in Türkçe öğretimindeki yeri üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Serarslan, Halim | |
dc.contributor.author | Alkan, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:46Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438882 | |
dc.description.abstract | Türkçe öğretiminde okuma-yazmayı öğrenme konusunda eskiden beri çeşitli güçlüklerle karşılaşılmıştır. Okuma-yazma öğretiminde belli bir program olmadığı için yazarlar çeşitli yöntemlere göre kendi ders kitaplarını yazmışlardır.Nüzhet Sabit, yaşadığı dönemde eğitim, siyaset, toplumsal alandaki faaliyetleri ve kendine özgü düşünceleriyle Meşrutiyet devrinin önde gelen aydınlarından olmuştur. Çeşitli okullarda öğretmenlik yapmıştır.Nüzhet Sabit, okuma-yazma öğretiminde yaşanan güçlüklerin nedenlerini belirlemiş, bunlara çözüm önerileri getirmiştir. Okuma-yazma öğretimindeki güçlüklerin; dilin yapısı, öğretim yöntemi, öğretmen ve ders kitabından kaynaklandığını ifade eder. Uzun zamandır kullanılan Arap asıllı alfabenin Türkçe'nin yapısına uygun olmaması üzerinde durur. İmla ile ilgili öne sürdüğü ve yanlış bulduğu bazı konular vardır. Bu yanlışların giderilmesi için Lâtin asıllı alfabeye geçilmesi gerektiği görüşündedir.Nüzhet Sabit, öğretmenlik yıllarında elde ettiği tecrübelerden yola çıkarak ?Kelime Usûlüyle Elifba? adlı eserini yazar. Bu eserde kelime yöntemini kullanır. Maarif Vekâleti'nin 1924 yılında düzenlediği ?Elifba Kongresi?nde, Nüzhet Sabit'in ?Kelime Usûlüyle Elifba? kitabındaki yöntemin uygulanılması kabul edilmiştir. ?Kelime Usûlüyle Elifba? Türkçe'nin yapısına ve çocuk ruhuna uygun olması, içindeki metinlerin çocukların ilgisini çekmesi sebebiyle dönemindeki en iyi yöntem olmuştur. | |
dc.description.abstract | There have been some difficulties at teaching Turkish since the past. For not having definite programmes at teaching Turkish; writers have written their own lessons boks.Nüzhet Sabit, used to be important intellectual period of Meşrutiyet for studies at education social Works and politics at his period of life. He used to work as a teacher at some schools.He determined the reasons of difficulties at teaching reading-writing. He says that the difficulties of reading-writing originates from structure of language and teacher and method of education and lesson book.He emphasizes that the Arabic alphabet is not appropriate for Turkish language. There are some subjects interested with dictation. And says that the subjects are mistake. He thinks that to get rid of the mistakes we must use Latin alphabet.He wrote the book of ?Kelime Usulüyle Elifba? supporting his teaching experiences. He uses method of word.?Kelime Usulüyle Elifba? the book of Nüzhet Sabit was approved at the congress that Maarif Vekaleti arranged in 1924 like example method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Nüzhet Sabit`in Türkçe öğretimindeki yeri üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | This is as a research on teaching language of Turkish of Nüzhet Sabit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sabit, Nüzhet | |
dc.subject.ytm | Education language | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 373752 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264361 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |