İlköğretim I. kademede kaynaştırma eğitimi uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Korkmaz, İsa | |
dc.contributor.author | Cankaya, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:38Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438844 | |
dc.description.abstract | Her insana eşit hak ve fırsatın verilmesi ilkesinden hareketle eğitimde de eşit hak ve fırsatın özel gereksinimli bireylere de verilmesi gerekmektedir. Özel gereksinimli bireylere eşit eğitim hak ve fırsatının ise kendi akranları arasında ve kendi doğal ortamında uygulanan kaynaştırma eğitimi uygulamaları ile sağlanabileceği gittikçe yaygınlık kazanan görüştür.Kaynaştırma eğitimi uygulamaları sürecinde uygulama ile ilişkili kişi ve kurumların uygulamaya ilişkin görüş ve tutumları farklılıklar göstermekte, uygulamayı bizzat yapan sınıf öğretmenleri ile kaynaştırma eğitimi uygulaması yapılan okulların bazı değişken özellikleri ise başarıyı doğrudan etkilemektedir.Araştırmada; kişi ve kurumların kaynaştırma eğitimi uygulamasına ilişkin tutum ve düşünceleri ile uygulayıcı öğretmenlerin ve uygulama yapılan okulların kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin değişken özelliklerinin sınıf öğretmenlerinin görüş ve tutumlarına olan etkileri değerlendirilmeye ve yorumlanmaya çalışılmıştır.Öğretmenler, kaynaştırma eğitimi uygulamalarına ilişkin olarak kişi ve kurumların tutumlarının genelde olumlu olduğunu, kaynaştırma uygulamalarının da ilişkili kişilere olumlu etkileri olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ilişkin eğitim alan öğretmenlerin, eğitim almayanlara göre; erkek öğretmenlerin, bayan öğretmenlere göre; okulunda kaynaştırma eğitimine ilişkin imkânları daha iyi olan öğretmenlerin, olmayanlara göre ve okulun bulunduğu yerleşim birimi büyük olan öğretmenlerin, küçük olan öğretmenlere göre; kendilerini daha yeterli gördüklerini belirttikleri saptanmıştır. Uygulama yapan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi uygulama tecrübesinin ise uygulamaya ilişkin görüşlerinde farklılık yaratmadığı belirlenmiştir.Anahtar sözcükler: Kaynaştırma, Sınıf öğretmenleri | |
dc.description.abstract | From the principle to provide equal rights and opportunities to all individuals; equal education rights and opportunities should also be given to individuals with special needs. The view stating that; equal education rights and opportunities to individuals with special needs can be maintained by inclusive education applications among their peers in their natural environment, increasingly gains prevalence.In inclusive education applications process; with regard to application, views and manners of persons and institutions involved in application, differ from each other; besides some variable characteristics of primary school teachers who carry out the application in person, as well as of schools where inclusive education applications are implemented, directly affect success rate.The study attempts to assess and interpret how views and attitudes of primary school teachers are effected by attitudes and views of persons and institutions regarding inclusive education application; and variable characteristics of applying teachers and the schools which implement inclusive education applications.The teachers have indicated that attitudes of persons and institutions regarding to inclusive education applications were generally positive; and that inclusive applications had positive impacts on individuals involved. Moreover, it is determined that when teachers who are trained for inclusive education are compared to the ones who are not, male teachers are compared to female teachers, teachers who have better facilities in their schools for inclusive education are compared to the ones who don?t, and teachers in schools located in large residential areas are compared to teachers in schools located in small residential areas, the formers find themselves more competent. It is also determined that experience of the teachers who carry out applications do not create any difference on their views about the application.Keywords: Inclusive Education, Primary School Teachers | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim I. kademede kaynaştırma eğitimi uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of inclusive education applications in 1st grade primary education from teachers? point of view | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 375274 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264358 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |