Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Mustafa
dc.contributor.authorKüçük, Adem
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:35Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438832
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları tespit etmektir.Bu araştırma, taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları ortaya çıkaracağı için; sorunların kaynağının tespiti ve bu sorunlara çözümler üretme noktasında fayda sağlayacaktır. Bunun yanında, sorunlara bulunacak çözümlerle de taşımalı ilköğretim okullarındaki eğitimin-öğretim kalitesinin artmasına katkı sağlayacaktır.Araştırmanın evreni, 2009?2010 eğitim öğretim yılında Aksaray'ın il merkezi ve ilçelerinde bulunan 59 taşıma merkezi ilköğretim okullarında görevli 80 yönetici ve 653 öğretmenden oluşmaktadır.Bu araştırmada, tam sayım yöntemi kullanılarak evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Ancak; bazı yönetici ve öğretmenlerin araştırmaya katılım konusunda isteksiz davranmaları ve bazı ölçeklerin değerlendirmeye alınmaması nedeniyle 71 yönetici ve 497 öğretmene ulaşılabilmiştir.Bu araştırmada, verilerin analizi için; frekans, yüzde, t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:Taşımalı ilköğretim uygulamasının taşıma, yemek, eğitim öğretim hizmetleri, okul-veli ilişkileri ve iş yükü boyutlarında yaşanma sıklığı farklılık gösteren sorunlar yaşanmaktadır.Taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar, okulun bulunduğu yerleşim yerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.Taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar; cinsiyet, yaş, okuldaki görev ve okulda öğrenim gören taşımalı öğrenci sayısına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.Anahtar Kelimeler: Taşımalı ilköğretim uygulaması, yönetici, öğretmen, karşılaşılan sorunlar
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the problems teachers working in primary schools that offer school-bussing education opportunities come across and offer solutions to the problems observed.The research is not only going to be helpful in detecting and offering solutions to the problems, but also it is expected to enhance the quality of education through useful suggestions.The study population for the research consists of 80 school principals and 653 teachers working in 59 schools that offer school-bussing education opportunities in Aksaray province and its districts in 2009-2010 academic year.For the research, complete inventory method has been used, and the researcher tried to reach all of the study population. However, the researcher could reach 71 principals and 497 teacher since some of the principals and teachers were reluctant to participate in the research and some of the scales were of no use to the researcher.For the analysis of the data such techniques as frequency, percentage, t-test, one way ANOVA and Tukey HSD tests have been used.Basic findings of the study are as follows:1.There are problems in transportation, catering, education, parent-school relations, and workload dimensions in varying degrees in school-bussing practices.2.There are significant differences regarding the problems teachers and school supervisors come across.3.There are no significant differences regarding the problems teachers and school supervisors working in the schools that have school-bussing practices as far as gender, age, years of service at school and the number of students transported are concerned.Key Words: School-bussing practices, school principal, teacher, problems observeden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTaşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Aksaray ili örneği)
dc.title.alternativeProblems teacher and school supervisors working in school that have school-bussing practices come across (Aksaray sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTransported education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmManagement problems
dc.identifier.yokid373348
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264375
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess