dc.contributor.advisor | Yavuz, Mustafa | |
dc.contributor.author | Küçük, Adem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:35Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438832 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları tespit etmektir.Bu araştırma, taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları ortaya çıkaracağı için; sorunların kaynağının tespiti ve bu sorunlara çözümler üretme noktasında fayda sağlayacaktır. Bunun yanında, sorunlara bulunacak çözümlerle de taşımalı ilköğretim okullarındaki eğitimin-öğretim kalitesinin artmasına katkı sağlayacaktır.Araştırmanın evreni, 2009?2010 eğitim öğretim yılında Aksaray'ın il merkezi ve ilçelerinde bulunan 59 taşıma merkezi ilköğretim okullarında görevli 80 yönetici ve 653 öğretmenden oluşmaktadır.Bu araştırmada, tam sayım yöntemi kullanılarak evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Ancak; bazı yönetici ve öğretmenlerin araştırmaya katılım konusunda isteksiz davranmaları ve bazı ölçeklerin değerlendirmeye alınmaması nedeniyle 71 yönetici ve 497 öğretmene ulaşılabilmiştir.Bu araştırmada, verilerin analizi için; frekans, yüzde, t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:Taşımalı ilköğretim uygulamasının taşıma, yemek, eğitim öğretim hizmetleri, okul-veli ilişkileri ve iş yükü boyutlarında yaşanma sıklığı farklılık gösteren sorunlar yaşanmaktadır.Taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar, okulun bulunduğu yerleşim yerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.Taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar; cinsiyet, yaş, okuldaki görev ve okulda öğrenim gören taşımalı öğrenci sayısına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.Anahtar Kelimeler: Taşımalı ilköğretim uygulaması, yönetici, öğretmen, karşılaşılan sorunlar | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the problems teachers working in primary schools that offer school-bussing education opportunities come across and offer solutions to the problems observed.The research is not only going to be helpful in detecting and offering solutions to the problems, but also it is expected to enhance the quality of education through useful suggestions.The study population for the research consists of 80 school principals and 653 teachers working in 59 schools that offer school-bussing education opportunities in Aksaray province and its districts in 2009-2010 academic year.For the research, complete inventory method has been used, and the researcher tried to reach all of the study population. However, the researcher could reach 71 principals and 497 teacher since some of the principals and teachers were reluctant to participate in the research and some of the scales were of no use to the researcher.For the analysis of the data such techniques as frequency, percentage, t-test, one way ANOVA and Tukey HSD tests have been used.Basic findings of the study are as follows:1.There are problems in transportation, catering, education, parent-school relations, and workload dimensions in varying degrees in school-bussing practices.2.There are significant differences regarding the problems teachers and school supervisors come across.3.There are no significant differences regarding the problems teachers and school supervisors working in the schools that have school-bussing practices as far as gender, age, years of service at school and the number of students transported are concerned.Key Words: School-bussing practices, school principal, teacher, problems observed | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Taşımalı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Aksaray ili örneği) | |
dc.title.alternative | Problems teacher and school supervisors working in school that have school-bussing practices come across (Aksaray sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transported education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Problems of teachers | |
dc.subject.ytm | Management problems | |
dc.identifier.yokid | 373348 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264375 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |