dc.contributor.advisor | Ünal, Ali | |
dc.contributor.author | Önal, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:33Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438824 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Eğitim İşgörenlerinin duygusal zekâları ile tükenmişlik düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını bazı demografik değişkenler açısından inceleyerek ortaya koymaktır. Bu amaçla araştırmada; yaş, cinsiyet, medeni durum, hizmet süresi, çalışılan okul türü, çalışılan coğrafi bölge, öğretmenlik branşı olarak belirlenen değişkenler açısından eğitim işgörenlerinin duygusal zekâ algıları ile tükenmişlikleri arasındaki ilişki ortaya konulmuştur.Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Türkiye genelinde yedi coğrafi bölgeden İstanbul, Kocaeli, İzmir, Aydın, Antalya, Adana, Konya, Niğde, Samsun, Zonguldak, Van, Malatya, Gaziantep ve Adıyaman illerinde faaliyet sürdüren ilk ve orta dereceli okullardan küme örneklem yöntemi ile seçilen yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak geliştirilen anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; kişisel bilgi formu, ikinci bölümde: ?Maslach Tükenmişlik Envanteri? ve üçüncü bölümünde ise ?Bar-on Duygusal Zekâ Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçme araçlarında çoktan seçmeli ve 5'li likert türü dereceleme ölçeği kullanılmıştır. Örneklem grubuna toplam 1900 anket gönderilmiş olup gönderilen anketlerden 1450 adedi doldurularak geri dönmüştür. Doldurulan anketlerden 1050 adedi değerlendirilmeye alınmıştır. Ölçeklere verilen yanıtlardan elde edilen veriler, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey çoklu karşılaştırma testi kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda Eğitim İşgörenlerinin duygusal zekâları ile tükenmişlikleri arsında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Demografik değişkenler açısından araştırmayı değerlendirdiğimizde ?cinsiyet?, ? görev durumu?, ? Yaş?, ?Mesleki Kıdem?, ? Medeni Durum? Çalışılan Coğrafi Bölge?, ?Öğretmenlik Branşı? , ?Çalışılan Okul Türü? değişkenlerinde eğitim işgörenlerinin duygusal zekâ ve tükenmişlikleri arasında p<0.05 önem düzeyinde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to put forward if there is a relationship between the emotional intelligence and the burnout level of those who work in the field of education by examining the subject in terms of certain demographic variables. For this reason, in that research; age, gender, marital status, serving period, what kind of school one Works, in which geographical region one works and teaching branches are taken into consideration, thus, it?s put forward the relationship between the emotional intelligence and the burnout of those who work in the field of education.In this study, survey method has been used. The frame of the research consists of the school masters and the teachers who have been chosen from the seven regions of Turkey such as İstanbul, Kocaeli, İzmir, Aydın, Antalya, Adana, Konya, Niğde, Samsun, Zonguldak, Van, Malatya, Gaziantep ve Adıyaman.As a result of the findings that has been obtained at the and of the research, It?s been realized a meaningful relationship between the emotional and the burnout level of those who work in the field of education. When we evaluate the research in terms of demographic variables, it?s been found a meaningful relationship in the opposite way and p<0.05 importance level between the variables ?gender?, ?mission position?, ?age?, ?professional seniority?, ?marital status?, in which geographical one Works?, ?teaching branch?, ?what kind of school one works? and the Emotional Intelligence ant the Burnout level of those who work in the field of education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim işgörenlerinin duygusal zekaları ile mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between the emotional intelligence and the burnout level of those who work in the field of education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Vocational problems | |
dc.identifier.yokid | 373044 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264376 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |