Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşbuğ, Fatih
dc.contributor.authorYige, Münevver Meltem
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:32Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:32Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438820
dc.description.abstractAraştırmada, İlköğretim 1.kademe 1, 2 ve 3. sınıflarda okutulan ders kitaplarında, öğrencinin metni anlaması ve öğrenmenin kolaylaştırılması amacıyla kullanılan resim- grafik ve diğer görsel öğelerin, öğrencinin eğitimine olan katkılarının araştırılması amaçlanmıştır. Farklı okullardaki öğretmenlerin, kitaplar hakkındaki görüşleri, eğitim sürecinde öğrenciye en yakın olmaları ve süreçte birebir bulunmaları sebebiyle önemlidir. Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama araçlarından birisi olan görüşme yöntemi bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır.Araştırmanın evreni; MEB tarafından onaylanarak, ilköğretim okullarında öğrencinin kullanımına sunulan, ders kitaplarıdır. Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi ve Müzik kitaplarında kullanılan illüstrasyonların ve sayfa tasarımları, öğretmenlere sorulan soruların temelini oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçlara göre, Derslerde okutulan kitapların tasarımlarının daha ince bir süzgeçten geçirilmesi ve tasarım aşamasında daha profesyonel kişilerle çalışılması gerektiği ortaya çıkmıştır.Öğretmenlerle yapılan görüşmelerin sonucunda, bu alandaki tüm görüş ve öneriler sonuç kısmında ele alınmıştır.
dc.description.abstractIn this study, researching the affection of pictures, graphics and other visual elements that are used at primary education, 1st phase 1, 2, and 3 year students? course books to make understand the text of students and make easy their learning has been aimed. The views of teachers in different schools about the course books are very important due to being the closest to the student in education period and being one to one in this period. The negotiation method which is one of basic data gathering tools in qualitative method composes the base of this study.The universe of the study is course books that were approved by Ministry of National Education and presented to be using of primary education schools? students. The illustrations and page designs that are used at Turkish, Mathematics, and Science of Life and Music course books compose the base of questions that are asked to the teachers. According to availed results, it has been occurred that the design of applied course books must be fine filtered and at design phase, more professional people must be employed.At the end of negotiations with teachers, all views and suggestions in this field have been considered in conclusion section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİlköğretim ders kitaplarında kullanılan resimlerin 7-9 yaş öğrencilerinin öğrenme ve yaratıcılıklarına etkileri
dc.title.alternativeThe affection of pictures that are used at primary education course books to learning and creativeness of 7-9 years students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmIllustration
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmIllustrated books
dc.identifier.yokid372108
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264385
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess