Matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli öğretim uygulamalarına yönelik görüşleri (Akşehir örneği)
dc.contributor.advisor | Sulak, Süleyman Alpaslan | |
dc.contributor.author | Derin, Fatime Banu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:31Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438816 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli öğretim ve uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir.Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Konya ili Akşehir ilçesinde görev yapan matematik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma evreni örneklem olarak alındığından, ayrıca bir örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Veriler 46 sorudan oluşan bir ölçek ile toplanmıştır. Nicel verileri desteklemek için açık uçlu sorular da sorulup, analiz edilmiştir.Analizler sonucu, cinsiyet değişkeni açısından, araştırmanın yalnızca ilgi çekicilik faktöründe erkek öğretmenler lehine anlamlı düzeyde farklılaşmanın olduğu görülmektedir. Mesleki kıdem değişkenine göre toplam puanda anlamlı bir farklılaşma görülmektedir. Matematik öğretmenlerinin kendilerine ait bilgisayarı bulunması değişkenine göre araştırmanın alt boyutları arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşma saptanmamıştır. Bilgisayar destekli öğretimin faydalarının ve öneminin farkında olan öğretmenler, okullarda teknolojik eksikliklerin giderilmesiyle bilgisayar destekli öğretimin daha çok kullanılacağını belirtmektedirler. Bunların yanı sıra öğretmenlerin yapılandırmacı öğretim sürecinde bilgisayar destekli öğretimin nasıl kullanılması gerektiğine dair bilgilerinin de az olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Bilgisayar destekli öğretim, matematik öğretmeni, matematik eğitimi | |
dc.description.abstract | The objective in this study is to establish the opinions of mathematics teachers about computer-assisted instruction and its applications.A general survey model has been followed in this research. The universe of the research consists of the mathematics teachers employed in the city of Aksehir, in the province of Konya. Since the universe of the research is taken as the sample, a further sampling method has not been developed. Data is collected using a questionnaire of 46 questions. To justify quantitative data, open-ended questions have been asked and analyzed, as well.The results of the analysis show that, in terms of the ?gender? variable, there exists a significant difference only in the attractiveness factor in favor of male teachers. According to the ?job seniority? variable, there is a significant difference in total points. With regard to the variable of whether or not mathematics teachers do have their personal computers, no significant difference between the sub-dimensions of the research has been observed. Teachers who are aware of the importance and benefits of the computer-assisted instruction state that computer-assisted instruction will be applied more as the technological requirements are met. In addition to these findings, it has been seen that teachers have little information on how to practice computer-assisted instruction over the course of constructivist instruction.Key words: Computer-assisted instruction, mathematics teacher, mathematics education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli öğretim uygulamalarına yönelik görüşleri (Akşehir örneği) | |
dc.title.alternative | The opinions of mathematics teachers on the applications of computer-assisted instruction (Sample of Aksehir) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 373372 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264373 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |