Show simple item record

dc.contributor.advisorPilten, Önder
dc.contributor.authorHemde, Ali
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:31Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:31Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438812
dc.description.abstractBu araştırma, İlköğretim I. Kademede Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin karşılaştıkları disiplin sorunlarını ve sınıf öğretmenliklerin uygulamış oldukları çözüm yöntemlerinin belirlenmesi amacıyla genel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın evrenini 2009-2010 öğretim yılında Konya İli Karapınar İlçesi Merkezi'ndeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem olarak amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma için gerekli veriler Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda görev yapmakta olan iki Öğretim Üyesi ve bir Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme uzmanının görüşlerine başvurmak suretiyle oluşturulan ve altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formunun uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir: öğretmenlerin sınıfta en sık karşılaştıkları disiplin problemleri öğretmene saygısızlık yapmak, arkadaşlarına saygısızlık yapmak, kötü sözler kullanmak, arkadaşlarıyla dalga geçmek, arkadaşlarına küsmek, birbirilerini sürekli şikâyet etmektir. Öğretmenler, karşılaştıkları disiplin problemlerinin nedenleri olarak en sık aileden kaynaklanan sebepleri göstermektedirler.Yine öğretmenler, karşılaştıkları disiplin problemlerini çözmek için en çok `öğrenci ile birebir görüşerek ikaz etmek?, ?bağırmak?, ?ceza ve ödül yöntemiyle disiplin altına almak?, ?ayakta bekletmek?, ve ?notla tehdit etmek? yöntemlerini kullanmaktadırlar.Araştırma bulgularının; sınıf öğretmenlerinin sınıf içindeki disiplini sağlama yeterliliklerini arttırmaları yolunda yardımcı olacağı umulmaktadır.
dc.description.abstractThis study is in general scanning model descriptive study which was applied to determine seen discipline problems of classroom teachers who are employed Primary Education 1st grade and to determine applied resolution methods of Classroom Teaching Departments.The universe of study includes classroom teachers who are employed in Konya Province Karapınar District Center in 2009-2010 Education & Teaching Year. The Criterion Sampling Method from Purposeful Sampling Methods has been used as Sampling. Required data for this study has been availed through applying semi-structured interrogation form which includes six questions and was composed from views of two lecturers who are still employed in Selçuk University, Faculty of Education, Classroom Teaching Department and one Measuring & Evaluation at Education Expert. The availed results from the study can be summarized as follows: to disregard against to the teacher, to disregard against to their friends, uttering evil tongue, to make fun of their friends, to be vexed with their friends, to complain each other continuously. The teachers show reasons of the most common discipline problems as the reasons which sourced from family.The most common resolution methods that the teachers use for most common discipline problems are `to warn the student through meeting face to face?, ?to shut at?, ?to get under discipline through punishment and award method?, ?to keep standing the student?, and ?to threat bad grade?.It is hoped that the research findings will help to increase efficiency of class teachers to provide discipline in the classroom.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları 1. - 5. Sınıflarda karşılaşılan disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşleri ve tutumları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA research about attitude and views of classroom teachers related to seen discipline problems at primary education schools 1-5 year classes and resolution methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDiscipline
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmDisciplinary offenses
dc.identifier.yokid372204
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264382
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess