Ergenlerin benlik saygılarının yaşam doyumu ve bazı özlük nitelikleri açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yalçın, Ali Fuat | |
dc.contributor.author | Yiğit, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:30Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438809 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ergenlik döneminin ilk yıllarında ergenlerin benlik saygıları ile ilişkisi olabilecek değişkenlerin ergenlerin benlik saygısı düzeylerini yordamadaki güçleri ve benlik saygılarının bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması amacı ile yapılmıştır.Bu araştırmanın genel evrenini 2009-2010 eğitim öğretim yılında Sivas İl Merkezi sınırları içerisinde bulunan ilköğretim II. kademede 7. ve 8. sınıfa devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleme grubu, Sivas il merkezi sınırları içerisinde bulunan 3 ilköğretim okulunun 7. ve 8. sınıflarına devam eden ergenlerden tesadüfi küme örnekleme yoluyla seçilen 206 kız ve 205 erkek olmak üzere toplam 411 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada ergenlerin kendileri ve aileleri ile ilgili verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ile bağımsız değişkenlere yönelik bilgiler toplanmıştır. Araştırmada ergenlerin benlik saygısı düzeylerini belirlemek amacıyla Rosenberg (1965) tarafından geliştirilen , Çuhadaroğlu(1986) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Rosenberg Benlik Saygısı ölçeği kullanılmıştır. Yaşam Doyumu düzeyini ölçmek amacıyla Huebner (1994) tarafından geliştirilen , Çivitci (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada kişisel bilgi formu ve ölçekler aracılığı ile 13 -14 yaş grubundaki 411 ergenden elde edilen verilerin analizinde SPSS 12 paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda 13-14 yaş grubundaki ergenlerin benlik saygısı puanlarında kardeş sayısına, anne eğitim durumuna, aile aylık gelir durumuna göre anlamlı bir farklılaşma olduğu bulunmuştur. 13-14 yaş grubundaki ergenlerin benlik saygısı düzeylerinde cinsiyete, doğum sırasına, anne çalışma durumuna, baba eğitim durumuna ve baba çalışma durumuna göre anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı, yaşam doyumu puanlarının benlik saygısını anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuşturAnahtar Kelimeler: Benlik Saygısı, Ergenlik, Yaşam Doyumu | |
dc.description.abstract | This study has been carried out to investigate ,the orientating powers of these adolescents,the difficulty levels of the variables and whether or not their self esteem differentiation in terms of some variables.General universe of this study consists of 7 th 8 th class pupils in the borders of The Province Sivas for 2009 2010 educational period.The sample group of the study consisted of totally 411 pupels, selected by randomly sampling 206 girrls and 205 boys, in class 7 and 8 of three primary schools in the borders of the Province Sivas.During study,in order to collect the data belonging to the pupils themselves and their families , being preparing the personal information form developed by researcher ,some information to independent variables was collected .During study ,in order to determine the self esteem levels of the pupils Rosenberg Self Esteem Scale developed by Rosenberg (1965) , and adapted to Turkısh by Çuhadaroğlu (1986) was used.In order to determine life satisfaction levels of the pupils Multidimensional Life Satisfaction Questionare developed by Huebner (1994) adapted to Turkısh by Çivitçi (2007) was used.During study ,by means of personal knowlodge form and scales , in analyzing the data obtained form 411 adolescents in 7 th and 8 th classes of primary school , SPSS package 12 program was used.As a result of investigation , it has been found out that,the scores of adolesants? self esteem have changed greatly according to number of siblings,educational status of mother and mounthy income level.It has also been found that ,according to gender ,birth order ,work status of mother ,educational status of father, and work status of father do not have a significant differentiation on the self esteem levels of these adolescents among 13 and 14 year old age group , but the scores of life satisfaction have affected the self esteem level greatly.Key Words: Self Esteem, Adolescence, Life Satisfaction | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerin benlik saygılarının yaşam doyumu ve bazı özlük nitelikleri açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of self esteem of the adolescents in respect of liie satisfaction and some personal quaiities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self esteem | |
dc.subject.ytm | Ego | |
dc.subject.ytm | Life satisfaction | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.identifier.yokid | 372020 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264386 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |