dc.contributor.advisor | Yiğit, Nalan | |
dc.contributor.author | Doğanyiğit, Sati | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:29Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438805 | |
dc.description.abstract | Profesyonel ses eğitimi (şan) alan bireylerin ses özelliklerinin araştırılması amacıyla yapılan bu çalışma, durum tespitine yönelik tarama modelinde hazırlanmış olup Selçuk Üniversitesi Dilek Sabancı Devlet Konservatuarı Şan Sanat Dalında profesyonel ses eğitimi (şan) alan 12 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin seçiminde en az bir yıl ses eğitim almaları dikkate alınmıştır. Nitel veriler, kişi bilgi formu ve öğrencilerin ses özelliklerine ait düşüncelerini yansıtan görüşme formlarından; nicel veriler ise ses bozukluğu skoru anket formu, konuşkanlık indeksi, görsel, akustik ve aerodinamik değerlendirmelerden elde edilmiştir.Sesin, görsel özellikleri VLS (Videolarengostroboskopi), akustik özellikleri CSL (Computerized Speech Laboratory) 4500 bilgisayar ortamında Kay Elemetrics MDVP (Multi Dimensional Voice Program), Main Program ve Shure Sm 48 model mikrofon, aerodinamik özellikleri kronometre ile yapılmış olup, verilerin analizinde istatistikî yöntemlerden Mann-Whitney U, Kruskal Wallis ve Pearson Correlation Testleri kullanılmıştır.Ses özelliklerinden elde edilen veriler ses türü, sınıf seviyesi, cinsiyet, yaş, boy, kilo özelliklerine göre değerlendirilmiş; sınıf seviyesi, yaş ve kiloya göre anlamlı bir fark tespit edilmemiştir. Ses türüne göre F0, F3, F4 formant frekansları, jitter, shimmer, cinsiyete göre F0, F3, F4, F5 formant frekansları, boya göre F0 ve jitter açılarından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Ses türü açısından bariton öğrencilerin soprano öğrencilere göre F0, F3, F4 formant frekansları, jitter, shimmer, boy açısından ise boy uzadıkça jitter ve F0 değerlerinin düştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Bütün öğrencilerin şarkıcı formantını (F3) oluşturabildiği görülmüştür. Ses türünün belirlenmesinde oturmuş bir larenks yapısının önemli olduğu, alt ses grupları için acele karar verilmemesi gerektiği görüşü ağırlık kazanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study is conducted to research the vocal features of the individuals who receive vocal training and it was designed as a survey model study with 12 professional vocal training students of Selçuk University Dilek Sabancı Conservatory Vocal Training Branch of Art. The participants were selected among the students who had at least one year vocal training. Qualitative data were obtained from the personal information forms and the interview forms that reflect the students? views on voice features while the vocal defects score questionnaire forms, the quantitative data were obtained through loquacity index, visual, acoustic and aerodynamic evaluations.The visual features of voice were measured with VLS (Videolarengostroboskopi), acoustic features were analyzed on CSL (Computerized Speech Laboratory) 4500 computer Kay Elemetrics MDVP (Multi Dimensional Voice Program), Main Program and Shure Sm 48 model microphone, and the aerodynamic features were measured with a chronometer. Mann-Whitney U, Kruskal Wallis and Pearson Correlation Tests were used fort he statistical analysis of the data.Data obtained from the voice features were evaluated according to the voice type, class level, gender, age, height and weight; a significant difference could not be identified according to the class level, age and weight. Significant differences could be identified in F0, F3, F4 formant frequencies, jitter and shimmer according to voice type, in F0, F3, F4 and F5 formant frequencies according to gender, in F0 and jitter according to height. In terms of voice type, baritone students were found with lower F0, F3, F4 formant frequencies, jitter, shimmer levels than the sopranos whereas the taller students were found with lower jitter and F0 levels. All of the students were observed to form the singer formant (F3). The view that a steady larynx structure is important in identifying vocal subtypes and that hurried decisions should be avoided have become prominent. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Profesyonel ses eğitimi (şan) alan bireylerin ses özelliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation of vocal features of vocal training individuals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Singing | |
dc.subject.ytm | Opera singer | |
dc.subject.ytm | Voice education | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Sound charecteristics | |
dc.identifier.yokid | 373443 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264374 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı | |