Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Coşkun
dc.contributor.authorÖnem, Çağri
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:27Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:27Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438794
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin öfke ve öfkeyi ifade etme biçimlerinin akılcı olmayan inançlar, cinsiyet ve yaş açısından anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın genel evrenini, Selçuk Üniversitesi'nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan 1.,2.,3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma evreni Eğitim Fakültesi ve Mesleki Eğitim Fakültesi olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemi bu fakültelerin çeşitli bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerden tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırma örneklemi toplam 509 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada; Jones (1969) tarafından geliştirilen, Yurtal (1999) tarafından Türkçeye uyarlanan Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği ile Spielberger ve ark. (1988) tarafından geliştirilen, Türkçe uyarlaması Özer(1994) tarafından yapılan, Sürekli Öfke ve Öfke İfade Ölçeği kullanılmıştır. Cinsiyet ve yaş değişkenleri ile ilgili bilgi toplamak için kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Verilerin analizinde Spearman Sıra Korelasyon Testi, Regresyon analizi, Mann Whıtney U Testi ve Kruskal Wallis Testinden faydalanılmıştır. Tüm veriler 0.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular kısaca şöyle özetlenebilir:- Üniversite öğrencilerinin öfke ve öfke ifade biçimleri ile akılcı olmayan inançları arasında zayıf bir ilişki olduğu bulunmuştur.- Akılcı olmayan inançların öfke ve öfke ifade biçimlerini anlamlı düzeyde açıklayabildiği bulgusu elde edilmiştir.- Öğrencilerin öfke ve öfke ifade biçimleri puan ortalamalarının cinsiyete göre farklılığı anlamlı bulunmamıştır.- Öğrencilerin öfke ve öfke ifade biçimleri puan ortalamalarının yaş gruplarına göre farklılığı anlamlı bulunmamıştır.
dc.description.abstractIn this study, university students? anger and anger expression styles have been studied in order to determine whether significant differences exist, in aspects of irrational beliefs, gender and age. The general scope of study is the students of Selcuk University who are in 1st , 2nd, 3rd and 4th grades. The labor scope of study contains the students from Faculty of Education, Faculty of Vocational Education. The sample of study was chosen from these mentioned faculties? students by using random sampling method. The study sample contains 509 students.In this study, the Anger Expression Scale, which was developed by Spielberger et al. (1988) and adopted to Turkish by Ozer (1994), and Irrational Beliefs Scale which was developed by Jones (1969) and adopted to Turkish by Yurtal (1999) were used.Spearman Rank Correlation Test, Regression analysis, Mann Whitney U test and Kruskal-Wallis tests are used to analyze data. The significance levels is determined to be 0.05.The findings of the study can be summarized as follows;?There exists a weak relationship between the anger and anger expression styles and irrational beliefs of university students.?Meaningful findings obtained that anger and anger expression styles explains irrational beliefs.?Mean scores of students? anger and anger expression styles, does not provide a significant difference with respect to the gender of students.?Mean scores of students? anger and anger expression styles, does not provide a significant difference with respect to the age-group of students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin öfke ve öfkeyi ifade etme biçimlerinin akılcı olmayan inançlar ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExpressing anger and anger expression styles of university students irrational beliefs and ways of investigation of some factors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIrrational beliefs
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmRational emotive behavioral therapy
dc.identifier.yokid373439
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264372
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess