Teaching children english as a foreign language through authentic nasreddin hodja anecdotes: Akshehir case
dc.contributor.advisor | Arslan, Ahmet Ali | |
dc.contributor.author | Yalvaç Uslu, Menekşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:20Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438765 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Nasreddin Hoca fıkralarının çocuklara İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla Akşehir 24 Ağustos İlköğretim Okulunda, 7. sınıf öğrencilerine uygulandı. 21 öğrenciden oluşan deney grubuna İngilizce Nasreddin Hoca fıkralarıyla öğretildi. Sınıf etkinlikleri Nasreddin Hoca fıkralarından yararlanılarak hazırlandı. Bu etkinlikler okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört dil becerisini de kapsayacak şekilde oluşturuldu.19 kişiden oluşan kontrol grubumuzda konumuzla ilgili özel bir çalışma yapılmadı. Kontrol grubundaki öğrenciler 7. sınıf öğrencisi ders kitabından (Spot on 7 Student's Book) dil becerilerini kazanmaya çalıştı. Her iki gruba da ön test ve son test olacak şekilde 30 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir test uygulandı.Sonuçlar, üzerinde çalışılan öğrenci grupları arasında Nasreddin Hoca fıkralarının çocuklara İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde etkili olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Çocuklara İngilizce Öğretimi, Çocukları İngilizce Öğrenmeye Motive Etme, Edebiyat, Kültür, Mizah, Fıkralar, Nasreddin Hoca Fıkraları. | |
dc.description.abstract | This study was conducted in two 7th grade classes in 24 Ağustos Primary School in Aksehir in order to determine whether the use of Nasseddin Hodja anecdotes in teaching children English as a foreign language is beneficial. The experimental group including 21 students was taught English through Nasreddin Hodja anecdotes. The language activities were prepared according to the Hodja anecdotes. The language activities covered the four language skills: reading, writing, listening and speaking. The control group consisted of 19 students and no specific study for English through Nasreddin Hodja anecdotes was done. The students in the control group got the language skills from the course book (Spot on 7 Student?s Book). Both groups were given a multiple choice test as a pre-test and post-test. It consisted of 30 questions.The results showed significant difference in the mean gains of the samples. The use of Nasreddin Hodja anecdotes in teaching English as a foreign language proved to be effective.Keywords: Teaching Children English, Motivating Children to Learn English, Literature, Culture, Humor, Humor in EFL, Anecdotes, Nasreddin Hodja Anecdotes. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Teaching children english as a foreign language through authentic nasreddin hodja anecdotes: Akshehir case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nasr bin Hodja | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Jokes | |
dc.identifier.yokid | 370681 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264393 | |
dc.description.pages | 179 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |