Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Ahmet Ali
dc.contributor.authorYalvaç Uslu, Menekşe
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:20Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438765
dc.description.abstractBu çalışma, Nasreddin Hoca fıkralarının çocuklara İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla Akşehir 24 Ağustos İlköğretim Okulunda, 7. sınıf öğrencilerine uygulandı. 21 öğrenciden oluşan deney grubuna İngilizce Nasreddin Hoca fıkralarıyla öğretildi. Sınıf etkinlikleri Nasreddin Hoca fıkralarından yararlanılarak hazırlandı. Bu etkinlikler okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört dil becerisini de kapsayacak şekilde oluşturuldu.19 kişiden oluşan kontrol grubumuzda konumuzla ilgili özel bir çalışma yapılmadı. Kontrol grubundaki öğrenciler 7. sınıf öğrencisi ders kitabından (Spot on 7 Student's Book) dil becerilerini kazanmaya çalıştı. Her iki gruba da ön test ve son test olacak şekilde 30 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir test uygulandı.Sonuçlar, üzerinde çalışılan öğrenci grupları arasında Nasreddin Hoca fıkralarının çocuklara İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde etkili olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Çocuklara İngilizce Öğretimi, Çocukları İngilizce Öğrenmeye Motive Etme, Edebiyat, Kültür, Mizah, Fıkralar, Nasreddin Hoca Fıkraları.
dc.description.abstractThis study was conducted in two 7th grade classes in 24 Ağustos Primary School in Aksehir in order to determine whether the use of Nasseddin Hodja anecdotes in teaching children English as a foreign language is beneficial. The experimental group including 21 students was taught English through Nasreddin Hodja anecdotes. The language activities were prepared according to the Hodja anecdotes. The language activities covered the four language skills: reading, writing, listening and speaking. The control group consisted of 19 students and no specific study for English through Nasreddin Hodja anecdotes was done. The students in the control group got the language skills from the course book (Spot on 7 Student?s Book). Both groups were given a multiple choice test as a pre-test and post-test. It consisted of 30 questions.The results showed significant difference in the mean gains of the samples. The use of Nasreddin Hodja anecdotes in teaching English as a foreign language proved to be effective.Keywords: Teaching Children English, Motivating Children to Learn English, Literature, Culture, Humor, Humor in EFL, Anecdotes, Nasreddin Hodja Anecdotes.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleTeaching children english as a foreign language through authentic nasreddin hodja anecdotes: Akshehir case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNasr bin Hodja
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmJokes
dc.identifier.yokid370681
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264393
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess