Story-based vocabulary teaching to advanced learners
dc.contributor.advisor | Çakır, Abdulkadir | |
dc.contributor.author | İnal, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:15Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438751 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma kelime öğretmede kelime öğretiminin hikayelerle mi, geleneksel tekniklerle mi daha etkili ve başarılı olduğunu incelemiştir. Ön test, son test ve gecikmeli testin kullanıldığı nicel, sözde- deneysel bir çalışmadır.Araştırma Selçuk Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı İngilizce Öğretmenliği birinci sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Çalışmaya iki grup katılmıştır. Bir grup kontrol grubunu oluşturmuştur ve diğer grup da deney grubunu oluşturmuştur. Her iki grup öğrenci aynı bilinmeyen kelimeleri öğrenmişlerdir. Deney grubundaki öğrenciler bilinmeyen kelimeleri hikayeler aracılığıyla, kontrol grubundaki öğrenciler de bilinmeyen kelimelerin anlamını geleneksel tekniklerle öğrendiler. Grupların ön test, son test ve gecikmeli test sonuçlarının analizi hikayeler ile öğrenen öğrencilerin geleneksel tekniklerle öğrenenlere göre daha başarılı olduklarını göstermiştir.Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır: Giriş, literatür taraması, yöntem, veri analizi ve sonuç. İlk bölümde, bu konuda yapılan çalışmalar tanıtılmıştır. Ayrıca problemin tanıtılması, çalışmanın amacı ve araştırmanın hipotezi, araştırmanın kapsamı ve sınırlılıkları sunulmuştur. Literatür taraması kısmında ise kelime öğretimi ve dil öğretiminde bunun önemi anlatılmıştır. Ayrıca, değişik kelime öğretimi teknikleri ve hikaye anlatımı ile ilgili detaylı bilgi verilmiştir. Yöntem bölümünde araştırmanın yürütülmesinde kullanılan araçlar ve veri toplama süreci tanıtılmıştır. Çalışmadaki veriler üç farklı araç ile toplanmıştır; bir ön-test, bir son-test, ve bir gecikmeli test. Dördüncü bölüm, çalışmanın deneysel sonuçları ile ön test, son test ve gecikmeli test sonuçlarını kapsamaktadır. Sonuç bölümünde ise hikayelerin neden etkili bir kelime öğretimi tekniği olduğu bulgular ışığında tartışılmış ve İngiliz Dili Öğretimine olası katkıları değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate whether a vocabulary learning technique through stories or traditional techniques leads to better results. This was a quantitative quasi-experimental study, in which a pre-test, post-test, and retention test was used.The subjects in the study were first year undergraduate students in the Department of English Language Teaching at Selcuk University. Two groups of students participated in this study. One group was the control group, and the other group was the experimental group. Both experimental and control groups learnt the same target words. The treatment for the experimental group was achieved through stories and for the students in the control group, traditional techniques were used. The comparison of the pre- test, post test and retention test scores of the two groups demonstrated that those students taught vocabulary through stories led to better results than the other students taught through the traditional techniques.The thesis consists of five chapters: Introduction, literature review, method, data analysis and conclusion. The first chapter introduces some background to the study. The problem, purpose of the study and research hypothesis, significance of the study, scope and limitations are also presented in the same chapter. Throughout the review of literature; vocabulary, teaching vocabulary and its importance in language teaching have been handled. Furthermore, various vocabulary teaching techniques and detailed information about storytelling are presented. In method chapter, the instruments and data collection procedures have been introduced. The data have been collected through three instruments; a pre-test, a post-test, and retention test. The fourth chapter gives information about the data analysis. Data analysis procedure and results of the study are explained. In conclusion chapter, the efficiency of stories in teaching vocabulary has been discussed in the light of the findings and potential contributions to teaching vocabulary have been evaluated. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Story-based vocabulary teaching to advanced learners | |
dc.title.alternative | İleri seviyedeki öğrencilere hikaye tabanlı kelime öğretimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Story telling | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 370833 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264391 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |