Show simple item record

dc.contributor.advisorSargın, Nurten
dc.contributor.authorÇetinkaya, Berna
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:13Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:13Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438743
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin siber zorbalık davranışlarına maruz kalma ve siber zorbalık davranışlarını uygulama yaygınlıklarını ve bu yaygınlığın cinsiyete göre değişimini incelemek ve mevcut durumu ortaya koymaktır.Araştırma, Konya ili Cihanbeyli ilçesindeki resmi ilköğretim okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarında eğitim gören 293'ü kız ve 355'i erkek olmak üzere toplam 648 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada, öğrencilerin maruz kaldıkları ve uyguladıkları siber zorbalık davranışlarının yaygınlığını belirlemek için, araştırmacı tarafından literatüre dayalı olarak hazırlanan, ?Siber Zorbalık Davranışlarına Maruz Kalma? ve ?Siber Zorbalık Davranışlarını Uygulama? anketleri kullanılmıştır. Öğrencilerin internet ve cep telefonu kullanımı ve kişisel niteliklerine ilişkin bilgiler ise yine araştırmacı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılarak elde edilmiştir. Uygulama sonunda kişisel bilgi formunda yer alan sorular, öğrencilerin maruz kaldıkları ve uyguladıkları siber zorbalık davranışlarının sıklığı, yüzde ve frekansları hesaplanarak tablolar halinde sunulmuştur. Bu sıklığın cinsiyete göre değişimi ise ?Ki Kare? yöntemi ile açıklanmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin, siber zorbalık davranışlarına maruz kalma ve siber zorbalık davranışlarını uygulama yaygınlığında cinsiyete göre, kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları bir bütün olarak incelendiğinde, erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha fazla siber zorbalık davranışlarına maruz kaldığı ve daha fazla siber zorbalık davranışlarını uyguladığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the prevalence of the cyberbullying attitudes that secondary school students? apply and are exposed to and to research the variation of this prevalence according to the gender and also to present the current situation.The research was performed on 293 girls and 355 boys, total 648 students being educated on the 6th, 7th and 8th grades of public schools in the county of Cihanbeyli in Konya. In order to determine the prevalence of the cyberbullying attitudes that students apply and are exposed to, literature based inventories are developed by the researcher, Exposure to Cyberbullying Attitudes Survey, Apply to Cyberbullying Attitudes Survey, were used. Information about students? individual qualities and usage the internet and mobile phone were obtained through ?Personal Information Form? developed by the researcher. The questions in the personal information form and the frequency of the cyberbullying attitudes that students apply and are exposed to, were presented as charts and tables at the end of this study using percentage approach. The variation of frequency according to the gender was analyzed with the Chi-square test.In the result of the study, it is pointed out that there are significant differences between male and female students according to the gender difference in prevalence of the cyberbullying attitudes that students apply and are exposed to. When the research findings are evaluated as a whole, it is determined that male students are exposed to cyberbulling attitudes and practice cyberbulling attitudes more than female students do.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde siber zorbalığın yaygınlığı
dc.title.alternativeThe prevalence of the cyberbullying on secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.identifier.yokid371723
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264388
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess