Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Kemal
dc.contributor.authorTeke, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:09Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:09Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438727
dc.description.abstractBu araştırma, ana sınıfı öğretim programının, 1. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeyleri üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Ana sınıfı öğretim programını tamamlamış çocukların bilişsel, psikomotor, sosyal-duygusal, dil ve özbakım becerilerinin gelişimine ilişkin hazırbulunuşluk düzeylerini ortaya koyması açısından yararlı olacaktır.Araştırmanın evrenini Afyonkarahisar ili Milli Eğitim Bakanlığına bağlı görev yapan 1. kademe 1. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2009-2010 eğitim- öğretim yılında görev yapan rastlantısal örneklem yolu ile seçilmiş 1. kademe 1. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak geliştirilen anket 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tanıtıcı bilgilerin olduğu sorular bulunmaktadır. İkinci bölümde hazırbulunuşluk düzeylerine ilişkin 5 alandan oluşan sorular yer almaktadır. Üçüncü bölümü ise, öğretmenlerin ana sınıfını tamamlamış çocukların hazırbulunuşluk düzeylerine yönelik görüşlerinin alındığı açık uçlu tek bir soru oluşturmaktadır.Veri toplama aracı ile elde edilen veriler aritmetik ortalama(x), standart sapma (ss), yüzde (%) ve frekans (f) kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda öğretmenlerin düşük ve yüksek derecede cevap verdikleri maddeler belirlenmiş, bu maddeler yüksek dereceden düşük dereceye doğru sıralanmıştır. Araştırma sonucunda; ana sınıfına devam etmiş çocukların ilköğretime başlamaya hazırbulunuşluk düzeylerinin yeterli olduğu görülmüştür. Ana sınıfı eğitimini almış çocukların; psikomotor, bilişsel, sosyal-duygusal, dil ve özbakım becerilerinin gelişimine ilişkin hazırbulunuşluk düzeylerinin, programın uygulayıcısı, denetleyicisi ve değerlendirmecisi olan öğretmen görüşlerine göre yeterli olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, hazırbulunuşluk,
dc.description.abstractThis research,is prepared with the aim of determining the effects on School Readyness Level of first grade primary school students which will be effective on students? cognitive, psychomotor, socioemotional, linguistic and selfcare skills.The research has been applied on teachers working in Afyonkarahisar?s Ministry of National Education. The primary teachers chosen randomly who worked in 2009-2010 educational year constitute the sampling of the research.The questionnaire which is improved as a tool to gather information is formed of three parts. In the first part there are some questions which will give knowledge about the group to apply this questionnaire. In the second part of the checklist,questions from five different areas relating to their school readyness level. Third part is containing a single open-ended question includes opinions of teachers about the school readyness level of students who accomplished pre-school education.The information gained through the information gathering tool has been analysed through arithmetic average (x), standart deviation (ss), percentage (%) and frequency (f). At the end of the analysis, the points that the teachers answered as high and low have been determined and they have been lined up from high to low.Relating to the development of Psychomotor,cognitive,socioemotional,linguistic and self-care skills,the school readyness level of students who had pre-school education are seen sufficient according to the views of teachers who are appliers,controllers and evaluators of the programme.Key Words: Preschool education, primary school first grade, school readiness,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAna sınıfı öğretim programının ilköğretim 1. kademe 1. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeylerine etkisinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the effect of pre-school curriculum in first grade level on student?s level of school readiness according to the views of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNursery classes
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmReadiness
dc.identifier.yokid370396
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264390
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess