Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Hakan
dc.contributor.authorSari, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:04Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:04Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438703
dc.description.abstractGenetik bilimi var olduğu günden bu güne kadar içerdiği soyut kavramlar ve problem durumları nedeniyle hem öğreticileri hem de öğrencileri yeni yöntemler bulmaya teşvik etmiştir. Modeller kullanılarak yapılan öğretim yönteminin genetik problemleri üzerine uygulanması da bu teşvik sonucu ortaya konulan bir yaklaşımdır.Bu araştırmanın amacı; genetik problemlerinin çözülmesinde modelle öğretim yönteminin etkinliğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmamızda genetik biliminin ve içeriğindeki problemlerin daha kolay bir şekilde çözülebilmesi için modeller geliştirilmiş, bu modellerin kavramsal boyutta ve problem çözümü boyutunda etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır. Grup odaklı görüşme tekniğinin ve yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan formun kullanıldığı nitel çalışmamızda, genetik konusu kavramsal boyutta ve problem çözme boyutunda ele alınmıştır.Sonuç olarak; modellerin öğrenmeye olumlu bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractGenetics has led to find new way, and methods for teachers as well as students due to the many abstract concepts included. An approach, guite common, is the use of models for teaching genetics.The aim of the presents study is to determine the efficiency of using models in teaching genetics as well as solving problems related to. Hence, models determined previously to solve problems related to genetics and teaching genetics were used and their efficiency both at conceptual level and problem solving level were determined. In this qualitative study, group focused interview based on semi-structured questionnair as was employed and genetics was discussed both at conceptual as well as problem solving levels.As a result, in the present study it is determined that models have had a positive impacts on teaching genetics as well as solving related problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleModellerin bazı genetik problemlerinin çözümünde öğrenmeye etkisi: 12.sınıf örneği
dc.title.alternativeSome genetic problems in addressing impact of learning models: 12 class example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGenetics
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmModels
dc.subject.ytmLearning effect
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmProblems
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid390893
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278640
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess