Modellerin bazı genetik problemlerinin çözümünde öğrenmeye etkisi: 12.sınıf örneği
dc.contributor.advisor | Kurt, Hakan | |
dc.contributor.author | Sari, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:07:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:07:04Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438703 | |
dc.description.abstract | Genetik bilimi var olduğu günden bu güne kadar içerdiği soyut kavramlar ve problem durumları nedeniyle hem öğreticileri hem de öğrencileri yeni yöntemler bulmaya teşvik etmiştir. Modeller kullanılarak yapılan öğretim yönteminin genetik problemleri üzerine uygulanması da bu teşvik sonucu ortaya konulan bir yaklaşımdır.Bu araştırmanın amacı; genetik problemlerinin çözülmesinde modelle öğretim yönteminin etkinliğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmamızda genetik biliminin ve içeriğindeki problemlerin daha kolay bir şekilde çözülebilmesi için modeller geliştirilmiş, bu modellerin kavramsal boyutta ve problem çözümü boyutunda etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır. Grup odaklı görüşme tekniğinin ve yarı-yapılandırılmış sorulardan oluşan formun kullanıldığı nitel çalışmamızda, genetik konusu kavramsal boyutta ve problem çözme boyutunda ele alınmıştır.Sonuç olarak; modellerin öğrenmeye olumlu bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Genetics has led to find new way, and methods for teachers as well as students due to the many abstract concepts included. An approach, guite common, is the use of models for teaching genetics.The aim of the presents study is to determine the efficiency of using models in teaching genetics as well as solving problems related to. Hence, models determined previously to solve problems related to genetics and teaching genetics were used and their efficiency both at conceptual level and problem solving level were determined. In this qualitative study, group focused interview based on semi-structured questionnair as was employed and genetics was discussed both at conceptual as well as problem solving levels.As a result, in the present study it is determined that models have had a positive impacts on teaching genetics as well as solving related problems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Modellerin bazı genetik problemlerinin çözümünde öğrenmeye etkisi: 12.sınıf örneği | |
dc.title.alternative | Some genetic problems in addressing impact of learning models: 12 class example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Genetics | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Models | |
dc.subject.ytm | Learning effect | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Problems | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 390893 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278640 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |