Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Kemal
dc.contributor.authorYilmaz, Demet
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:58Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:58Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438675
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin öğrenme stratejilerinin öğrenme stilleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi yapılmıştır. Araştırma ilköğretim 6,7,8 sınıf öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya 6.7.8. sınıf öğrencilerinden 296 kişi katılmıştır.Araştırma verileri Bayram Tay(2002), tarafından geliştirilen öğrenme stratejileri ölçeği ile öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi amacıyla Kolb(1984)'un öğrenme stilleri ölçeği kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Tukey testi, Pearson Momentler Çarpımı korelasyon tekniği uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şu şekildedir:İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejileri öğrenme stiline göre dikkat, kısa süreli bellekte depolama, anlamlandırma, geri getirme stratejilerinde anlamlı farklılık gösterirken, güdüleme ve yürütücü biliş stratejilerinde anlamlı farklılık göstermemektedir. Anlamlı farklılık bulunan stratejilerde farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu kestirmek için Tukey testine göre, dikkat, kısa süreli bellek, anlamlandırma stratejilerini, öğrenme stili ayrıştıran olan öğrenciler özümseyen öğrencilere göre daha fazla kullanmaktadırlar. Geri getirme stratejisinde ise, öğrenme stili ayrıştıran olan öğrenciler bu stratejiyi değiştirene göre daha fazla kullanmaktadırlar.Öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri ile, öğrenme biçimleri arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı korelasyon tekniği ile test edilmiş, sonuçlar incelendiği zaman öğrencilerin kullandıkları tüm öğrenme stratejileri ile yansıtıcı gözlem öğrenme biçimleri düzeyleri arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir. Öğrenirken yansıtıcı gözlem biçimini daha fazla kullanan öğrenciler öğrenme stratejilerini çok fazla kullanmadıkları söylenebilir. Öğrencilerin somut yaşantı öğrenme biçimi düzeyleri ile güdüleme stratejilerini kullanma düzeyleri arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki gözlemlenmiştir. Öğrencilerin dikkat, kısa süreli bellekte depolama, anlamlandırma, geri getirme stratejileri düzeyleri ile soyut kavramsallaştırma öğrenme biçimini kullanma düzeyleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki vardır. Öğrencilerin güdüleme öğrenme stratejileri ile aktif yaşantı öğrenme biçimini kullanım düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki vardır.İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin kullandıkları, öğrenme stratejileri, öğrenim gördükleri sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Bu farklılık, dikkat, kısa süreli bellekte depolama, anlamlandırma, geri getirme güdüleme ve yürütücü biliş stratejilerinde gözlenmiştir. Farklılığın nerden kaynaklandığını tespit etmek için yapılan Tukey testine göre 6. sınıf öğrencileri tüm stratejileri, hem 7. sınıf öğrencilerinden hem de 8. sınıf öğrencilerinden anlamlı bir şekilde daha fazla kullanmaktadırlar.İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre, öğrenme stratejilerini kullanım düzeylerindeki farklılığın önem derecesi t testi ile tapılmıştır. Sonuçlar incelendiği zaman, kadın öğrenciler dikkat, geri getirme ve güdüleme stratejilerini erkek öğrencilere göre anlamlı bir şekilde daha fazla düzeyde kullanmaktadırlar. Diğer stratejiler olan kısa süreli bellekte depolama, anlamlandırma ve yürütücü biliş stratejilerinde cinsiyet değişkenine anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir.Öğrencilerin öğrenme stratejilerini kullanma düzeyi ev ortamında ders çalışırken kendi odalarında ve evin diğer odalarında çalışıp çalışmama değişkenine göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığının önem kontrolü t testi ile yapılmış ve sonuçlar incelendiği zaman kendi odasında ders çalışan öğrenciler dikkat, kısa süreli bellekte depolama, güdüleme öğrenme stratejilerini evin diğer odalarında çalışan öğrencilerden daha fazla kullanmaktadırlar.Anahtar sözcükler: Öğrenme, Öğrenme stratejileri, Öğrenme stilleri
dc.description.abstractThe present study is about learning styles and strategies of primary school children with regard to different variables. It is conducted with primary school children at the 6th,7th and 8th grades. The selection was conducted using relational survey method. 296 children attending 6th,7th and 8th grades participated in the present study.Data were collected using learning strategies inventory developed by Tay and learning styles inventory developed Kolb.In the analysis of the data, mean, standard deviation, t-test, Tukey test and Pearson Moments Multiplication correlation techniques were used.The findings of the present study are as follows:The learning strategies employed by the primary school secondary level differ in regard to learning styles with respect to attention, short term memory storage, snaring sense, retrieval strategies significantly however no significant difference is present with regard to motivation and implementing cognition strategies. According to t-test, aiming to differentiate the groups with significant changes, attention, short term memory, sense strategies, are employed more by the students who differentiate among learning styles compared to those who are acquiring. Retrieval strategy is however used more by the students who differentiate learning styles compared to those who change this strategyThe relation between learning styles and strategies used by the students has been tested by Pearson Moments Multiplication correlation test and analyzing the results a significant relation ship with a negative direction has been found between all the learning strategies used by the students and reflective observation learning styles levels. It can be said that the students who use reflective observation style while learning do not use learning styles very much. A negative significant relation is observed between students concrete living burning strategies and use of motivation strategies. A positive significant relation ship exists between students attention, short term memory storage, sensing, retrieval strategy levels and abstract conceptualization learning style usage levels. There is a positive significant and active life learning style usage levels.There was a significant relation between the students grade variable and learning styles used. This difference was observed in attention, storage in short term memory, sensing, retrieval, motivation and implementing cognition strategies. In the t-test, conducted to understanding the cause of this difference, 6th, graders employed all strategies significantly more than the 7 th and 8 th graders.According to gender variable, the importance of learning strategy use levels has been determined using t test. On analyzing the results female students employ attention, retrieval, motivation strategies significantly more than their male counter parts. Storage in short term memory, sensing and in regard to the gender variable.The importance level of the variable whether the students study on their own rooms or in the other rooms of their houses was made using t test and when the results were analyzed it was seen that the students who study in their own rooms employ attention, storage in the short term memory and motivational learning strategies more often than those who study in other rooms.Keywords: Learning, learning strategies, learning styles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenme stratejilerinin öğrenme stilleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of learning strategies and learning styles with regard to several variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning techniques
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTeaching style
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid395095
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278655
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess