Show simple item record

dc.contributor.advisorTurhan, Kemal
dc.contributor.authorZihni, Nihat Burak
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:57Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:57Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438668
dc.description.abstractGünümüzde birçok farklı eğitim dalında uzaktan eğitim uygulamaları yapılmakta ve sayıları sürekli artış göstermektedir. Tıp eğitimi içeriği ve süresi göz önüne alındığında oldukça uzun ve zahmetli bir süreçtir. Tıp eğitim dalında da uzaktan eğitime yönelik çalışmalar yapılması artık bir gereklilik halini almaya başlamıştır. Çalışmamız bu alanda yapılan az sayıdaki örnekler arasında hem içeriğinin çeşitliliği hem de uygulama süresi açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, KTÜ Tıp Fakültesi Dönem II öğrencilerine verilen IV. Kurul'un teorik eğitiminde kullanılan içeriği araştırmacı tarafından hazırlanan uzaktan eğitim sitesine aktarılmıştır. Site içeriği anatomi dersinden alınmıştır. Sitenin benzer çalışmalardan en önemli farkı sunu video film gibi standart ders materyallerinin yanında ders içeriğini oluşturan öğrenme hedefleriyle bağlantılı ve Bloom Taksonomisi'nde yer alan öğrenme adımlarına paralel etkileşimli uygulamalara da yer veriyor olmasıdır. Hazırlanan uzaktan eğitim sitesini 227 KTÜ Tıp Fakültesi Dönem II öğrencisinden 93'ü gönüllü olarak kullanmak istemiştir. Gönüllülerden 59'u siteyi yardımcı kaynak olarak kullanmıştır. Kurul sonunda nicel ve nitel değerlendirmeler yapılmıştır. Değerlendirme ölçeği olarak geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan 57 maddelik ?Web Tabanlı Eğitim Materyali Değerlendirme Ölçeği? kullanılmıştır. Ayrıca normal eğitimine devam ederken hazırladığımız uzaktan eğitim sitesini de kullanan öğrencilerin kurul sonunda aldıkları sınav notları ile sadece normal eğitimine devam eden öğrencilerin kurul sonunda aldığı notların istatistiksel analizi de yapılmıştır. Analiz sonucunda site kullanımı ile öğrenci ders başarısı arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractToday, long distance learning applications are implemented in lots of educational fields and their number proves to be constant increase. Considering the contents and duration of medicine education, it is rather long and painstaking process. From now on, doing studies regarding long distance learning in also medicine education field, is started to be a necessity. Our study constitutes an importance from the either the range of the content or duration of the application out of few number of examples in this field point of view. In this study, the content, used in theoretical education of IV. Committee, given to KTU Faculty of Medicine II. term students, is transferred to the distance learning site prepared by the researcher. Site content is obtained from anatomy lecture. The most important difference from similar studies is, the inclusion of interactive applications parallel to learning steps taking place in Bloom taxonomy besides standard lecture materials like presentation, video? constituting the lecture content related to learning target. Out of 227 KTU Faculty of Medicine II. Term students, 93 are desired to participate voluntarily to the long distance learning site which is prepared. Out of the volunteers, 59 used the site as a help resource. End of the committee quantitative and qualitative evaluations are performed. As an evaluation criterion, 57 - sections of ?Web Based Education Material Evaluation Criterion? whose validity and reliability studies are performed, is employed. Moreover, statistical analyze of the exam results after the committee of the students pursuing normal education in addition using long distance learning site we prepared, and the results after the end of the committee of the students pursuing just normal regular education, is also performed. Following, a meaningful difference between site using and student lecture success could not be found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAnatomitr_TR
dc.subjectAnatomyen_US
dc.subjectBiyoistatistiktr_TR
dc.subjectBiostatisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTıp eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim uygulaması: Anatomi dersi örneği
dc.title.alternativeImplementation of web-based distance learning in medical education: Anatomy lesson example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTıp Bilişimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmAnatomy
dc.subject.ytmLearning techniques
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmEducation-medical
dc.subject.ytmLearning objects
dc.subject.ytmWeb based education
dc.identifier.yokid440200
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid341947
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess