The use of action research as a model in the professional development of an English teacher: A case study
dc.contributor.advisor | Çakır, Abdülhamit | |
dc.contributor.author | Korucu, Saadet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:55Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438658 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma, model olarak eylem arastırmasının kullanımının bir ?ngilizceöğretmeninin mesleki gelisimine katkıda bulunup bulunmadığını arastırmaktadır.Öğretmenin mesleki gelisimini olusturan; alan bilgisi, inanç ve tutumlar ve öğretmeuygulamaları çalısmanın ana yapılarını olusturmaktadır.Çalısmada hem nitel hem de nicel veri analiz teknikleri kullanılmıstır. Nitelveriler eylem arastırmasını uygulayan ?ngilizce öğretmenin süreç boyunca tuttuğugünlük girdilerinden ve arastırmacı ile yapılan röportajlardan elde edilmis olupkodlama tekniğiyle analiz edilmistir. Öğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasındayapılan sınavlardan aldıkları sonuçlar nicel verileri olusturmus ve T-test tekniğiyleanaliz edilmistir.Çalısmanın sonuçları; eylem arastımasının, mesleki gelisimin ögeleri olan alanbilgisi, inanç ve tutumlar ve öğretme uygulamaları üzerinde değisiklikler vegelismeler sağlayarak bir ?ngilizce öğretmeninin mesleki gelisimine katkıdabulunabileceğini göstermistir. | |
dc.description.abstract | This study investigates whether action research as a model can contribute to theprofessional development of an English teacher. The three specific areas ofinvestigation are content knowledge, beliefs and attitudes and teaching practices ofteachers that consist of professional development.Both qualitative and quantitative data analysis techniques were employed inthe study. Qualitative data analyzed by coding system were collected from thereflection journal of the subject and the interviews conducted by the researcher withthe subject. Quantitative data were collected from the quiz and exam results of thestudents and analyzed by T-test technique.The results of the study show that action research can contribute theprofessional development of an English teacher with respect to increasing contentknowledge, bringing about changes in beliefs and attitudes and leading toimprovements in teaching practices. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The use of action research as a model in the professional development of an English teacher: A case study | |
dc.title.alternative | Model olarak eylem araştırmasının bir İngilizce öğretmeninin mesleki gelişiminde kullanılması: Örnek olay çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Development | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.identifier.yokid | 397819 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278665 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |