Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Abdülhamit
dc.contributor.authorKorucu, Saadet
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:55Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:55Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438658
dc.description.abstractBu çalısma, model olarak eylem arastırmasının kullanımının bir ?ngilizceöğretmeninin mesleki gelisimine katkıda bulunup bulunmadığını arastırmaktadır.Öğretmenin mesleki gelisimini olusturan; alan bilgisi, inanç ve tutumlar ve öğretmeuygulamaları çalısmanın ana yapılarını olusturmaktadır.Çalısmada hem nitel hem de nicel veri analiz teknikleri kullanılmıstır. Nitelveriler eylem arastırmasını uygulayan ?ngilizce öğretmenin süreç boyunca tuttuğugünlük girdilerinden ve arastırmacı ile yapılan röportajlardan elde edilmis olupkodlama tekniğiyle analiz edilmistir. Öğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasındayapılan sınavlardan aldıkları sonuçlar nicel verileri olusturmus ve T-test tekniğiyleanaliz edilmistir.Çalısmanın sonuçları; eylem arastımasının, mesleki gelisimin ögeleri olan alanbilgisi, inanç ve tutumlar ve öğretme uygulamaları üzerinde değisiklikler vegelismeler sağlayarak bir ?ngilizce öğretmeninin mesleki gelisimine katkıdabulunabileceğini göstermistir.
dc.description.abstractThis study investigates whether action research as a model can contribute to theprofessional development of an English teacher. The three specific areas ofinvestigation are content knowledge, beliefs and attitudes and teaching practices ofteachers that consist of professional development.Both qualitative and quantitative data analysis techniques were employed inthe study. Qualitative data analyzed by coding system were collected from thereflection journal of the subject and the interviews conducted by the researcher withthe subject. Quantitative data were collected from the quiz and exam results of thestudents and analyzed by T-test technique.The results of the study show that action research can contribute theprofessional development of an English teacher with respect to increasing contentknowledge, bringing about changes in beliefs and attitudes and leading toimprovements in teaching practices.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe use of action research as a model in the professional development of an English teacher: A case study
dc.title.alternativeModel olarak eylem araştırmasının bir İngilizce öğretmeninin mesleki gelişiminde kullanılması: Örnek olay çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAction research
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid397819
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278665
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess